[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

لوگوهای انتزاعی:

لوگوهای انتزاعی لوگوهای تصویری ویژه ای هستند.بجای یک تصویر شناخته شده و عادی مانند یک پرنده یا سیب این تصاویر هندسی هستند که بیان کننده کسب و کارتان هستند. لوگوهای مشهور این خانواده لوگوی شرکت های بی پی و پپسی و آدیداس هستند. مانند همه لوگو سمبلها خیلی خوب کار می کنند زیرا لوگوی شما را به یک تصویر خلاصه تبدیل می کنند. اگر چه بجای محدود شدن به یک تصویر عادی مانند یک سیب به شما اجازه می دهند لوگویی خاص و تک برای کسب و کارتان بسازید.

 

لوگوهای کارکتردار:

این نوع لوگوها اغلب رنگی هستند و بعصی اوقات کارتونی و جالب. این نوع لوگوها یک راه عالی هستند تا سخنگوی خاص برند خودتان را خلق کنید.

شخصیت کارکتر شما در واقع یک کارکترتصویرسازی شده است که شرکت شما را نمایندگی می کند. به عنوان نماینده و سفیر کسب و کارتان به این شخصیت نگاه کنید. کارکتر معروف از این دست مرد نماد کی اف سی و آقای بادام زمینی هستند.

این نوع لوگوها مناسب شرکت هایی هستند که خدماتی برای برای کودکان و خانواده ها ارائه می کنند.

 

 

لوگوهای ترکیبی:

یک لوگو ترکیبی نوعی از لوگوست که دربر گیرنده ترکیب لوگوهای قبلی است.

تصویر و نوشته می توانند در کنار یکدیگر قرار گیرند یا جوری ترکیب شوند که یک تصویر واحد را بوجود آورند.از این نوع می توان لوگو شرکت های دوریتوس و برگر کینگ و لاکوست را نام برد. چون نوشته  و تصویر با هم متحد می شوند لوگو ترکیبی یک انتخاب همه کاره است. با لوگو ترکیبی مردم می توانند شروع به یادگیری ارتباط نماد شرکتتان با نام شرکتتان کنند. در آینده و بعد از رونق کسب و کارتان می توانید فقط به سمبل لوگویتان تکیه کنید و از آن استفاده کنید و همیشه نامتان را در زیرآن و یا در ترکیب با آن قرار ندهید.

 

 

لوگوهای تمثیلی:

این نوع لوگوها ظاهری سنتی دارند که می توانند تاثیر قابل توجهی داشته باشند. برای همین اغلب انتخاب خوبی برای مدارس و ارگانها وآژانسهای دولتی هستند. صنعت خودرو هم خیلی علاقمند به  این نوع لوگو است. در حالی که آنها دارای ظاهری کلاسیک و سنتی هستند بعضی شرکت ها آنها را به گونه ای مدرنیزه کرده اند که در خور قرن بیست و یکم باشند.

 

 

 

چه زمانی از لوگوهای تمثیلی و ترکیبی استفاده کنیم؟

* لوگوهای تمثیلی یک انتخاب عالی برای هرگونه کسب و کاری هستند. همه کاره و تک هستند و محبوب ترین در میان شرکت های بزرگ.

* لوگوهای تمثیلی مورد توجه خیلی از آژانس های عمومی و مدارس هستند اما می توانند برای هرگونه کسب و کاری مناسب باشند. مخصوصا آنهایی که در کار غذا و نوشیدنی هستند.

در انتخاب طرح خود به جزئیات دقت کنید. شما به لوگویی احتیاج دارید که بتوانید بر روی تمام متریال بازاریابی خود به وضوح چاپ کنید.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]طراحی انواع لوگو: لوگو یک تصویر است که نشان دهنده کسب و کار شماست. آیا می دانستید هفت نوع لوگو وجود دارد؟

در این مقاله سعی شده است مطالب مفیدی در زمینه طراحی انواع لوگو ارائه شود.

 

طراحی انواع لوگو

انواع لوگو:

لوگو انتزاعی ، لوگو کارکتردار ، لوگو ترکیبی ، لوگو تمثیلی ، لوگو نوشتاری ، لوگو تصویری ، لوگو کلمه ای

 

در طراحی انواع لوگو ، اگرچه همه آنها ترکیبی از تایپوگرافی و تصویر هستند اما هر نوع آن به نام تجاری شما احساسی متفاوت می بخشد و از آنجایی که لوگو اولین چیزی است که مشتریانتان می بینند شما باید مطمئن شوید که لوگو مناسبی را انتخاب کرده اید.

چگونه بهترین روش برای طراحی لوگوی حرفه ای را برای بیزنس خود انتخاب کنیم؟

 

کلمات و حروف

لوگو نوشتاری (مونوگرام):

در نام این شرکت ها(IBM, CNN, HP, HBO) متوجه یک الگوی واحد می شوید؟اینها تعدادی از آغازگران کسب و کارهای معروف هستند با ۲ یا ۳ حرف برای یادآوری آنها. یک لوگو نوشتاری در واقع یک تایپوگرافی است که شامل چند حرف می باشد. همه اهمیت لوگو نوشتاری به سادگی آن است مثلا چقدر ساده تر است بگوییم “ناسا” تا بگوییم سازمان ملی هوانوردی و فصانوردگی؟
در این نوع لوگو تمرکز برحرف شروع کلمات است و مهم است فونتی را که ایجاد یا انتخاب می کنید با فعالیتی که شرکت شما انجام می دهید همخوانی داشته باشد. همچنین بر روی کارت ویزیتتان باید خوانا باشد. دقت کنید اگر کسب و کار ثابت یا معروفی ندارید ممکن است بخواهید نام کامل شرکتتان را زیر لوگو ذکر کنید تا مردم نام کامل شرکتتان را یاد بگیرند و بخاطر بسپارند.

مونوگرام  مونوگرام مونوگرام

 

لوگو کلمه ای (لوگوتایپ):

همانند لوگو نوشتاری لوگو کلمه ای یک علامت مبتنی بر فونت است که بر نام کسب و کارتان تمرکز میکند. به لوگو شرکت های ویزا و کوکاکولا فکر کنید. این نوع لوگو زمانی خوب عمل می کند که نام کسب و کارتان مختصر و واضح است. لوگوشرکت گوگل یک مثال خوب برای این نوع لوگو است. نام به خودی خود گیرنده و بیادماندنی است و وقتی با یک تایپوگرافی قوی ترکیب  شود

یک برند بیاد ماندنی می سازد. مانند لوگو نوشتاری تایپوگرافی نقش مهمی در این نوع لوگو دارد. در حالی که تمرکز بر روع نام کسب و کار شماست شما باید فونتی را انتخاب کنید یا ایجاد کنید که نشان دهنده ماهیت کسب و کارتان باشد. به عنوان مثال شرکت های مد از فونت های زیبا و لوکس استفاده می کنند تا حس لوکس بودن را القا کنند در حالی که شرکت های حقوقی و دولتی از فونت های سنتی و سنگین استفاده می کنند.

 

تصاویر و سمبل ها

لوگو تصویری (لوگوسمبل) :

لوگوهای تصویری بر اساس آیکون و گرافیک ساخته می شوند. احتمالا زمانی که به این نوع لوگو فکر می کنید یاد سیب شرکت اپل یا پرنده آبی رنگ توییتر میفتید.لوگو هر کدام از این شرکت ها نمادین هستند و چون شرکت های شناخته شده و جا افتاده ای هستند به سادگی یادآوری می شوند.

مهمترین مسئله ای که باید در ساخت لوگوهای تصویری بیاد داشته باشید این است که چه تصویری را انتخاب می کنید. باید به مفهوم تصویر انتخاب شده توجه کافی داشته باشید.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *