آتلیه طراحی و چاپ بایانگاه

اهمیت روانشناسی رنگ برای لوگو در طراحی

[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]به بیان کلی روانشناسی رنگ ها می تواند رنگ هایی را که تحریک کننده احساسات مشتریان هستند به شما پیشنهاد نماید.

اصول روانشناسی رنگ برای لوگو

اگر به رعایت اصول روانشناسی رنگ برای لوگو علاقه دارید، لازم است یادآور شویم که این بحث بسیار پیچیده و نیازمند مطالعات دقیق می باشد و توصیه ما، مشاوره با افراد متخصص در زمینه روانشناسی رنگ برای لوگو می باشد اما در این متن برای آشنایی علاقمندان به صورت خلاصه به پیام برخی رنگ ها از نظر روانشناسی پرداخته شده است.

رنگ گلبهی برای انتقال پیام به روز بودن، خلاقیت، ملاحظه گر بودن و کارآمد بودن استفاده می شود. این رنگ برای مشتریان با جنسیت زن بسیار مناسب است.

رنگ زرد در روانشناسی رنگ برای لوگو برای انتقال پیام هشدار، درک، دوستی و هوشمندی بکار می رود. البته این رنگ را رنگ اشتها آور نیز می دانند و در طراحی های مرتبط با رستوران ها و … نیز به وفور از این رنگ استفاده می شود.

رنگ سبز در روانشناسی رنگ برای لوگو با هدف انتقال پیام زندگی، فضای باز، تازگی و ثروت بکارگرفته می شود. در کسب و کار های دوستدار محیط زیست نیز این رنگ به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ آبی رنگ آرامش، خوش بینی ، اعتماد به نفس و استواری است.. این رنگ میان شرکت های بزرگ به عنوان نماد به روز بودن  و همگام بودن با تکنولوژی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ بنفش برای انتقال پیام وفاداری، رنگ تجملات و سلطنتی و وفور مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ قرمز رنگ انرژی، خطر ، عشق و احساسات است. رنگ سفید انتقال دهنده پیام پاکی، صداقت خلوص و سادگی است. رنگ خاکستری در روانشناسی رنگ برای لوگو به معنای بلوغ و تکامل، امنیت و احترام است. رنگ مشکی نیز برای انتقال پیام بی انتهایی، ظرافت و  استحکام مورد نظر طراحان قرار می گیرد.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]روانشناسی رنگ در حوزهای بسیار مختلفی همچون معماری، دکوراسیون داخلی، طراحی مد و لباس و … اهمیت دارد. اهمیت روانشناسی رنگ برای لوگو نیز از مباحث بسیار کلیدی در زمینه طراحی حرفه ای است و حتی آشنایی با این مباحث می تواند معیاری از تخصص و حرفه ای بودن طراحان باشد. رنگ ها روح یک طرح هستند و اهمیت زیادی در طراحی حرفه ای دارند. رعایت اصول انتخاب رنگ، توجه به هارمونی و اصول ترکیب رنگ ها می تواند اثرات چشم نواز و زیبایی را بیافریند. علاوه بر زیبایی، اثرات رنگ بر جذب مخاطب، انتقال احساس و پیام ها، مساله انتخاب رنگ را بسیار حائز اهمیت نموده است.

در واقع می توان گفت رنگ ها در برند سازی نیز جایگاه ممتازی دارند چرا که بسیاری از اهداف و پیام های برند سازی یک کسب و کار نیز با رنگ ها به مخاطب منتقل می شود. طبق مطالعات و بررسی ها ۹۲ درصد مشتریان اذعان دارند اصول انتخاب رنگ در طراحی مهمترین عامل ترغیب کننده در بازاریابی به شمار می آیند پس اهمیت رنگ ها و روانشناسی رنگ ها غیر قابل انکار است.

ضرورت روانشناسی رنگ برای لوگو

اگر با اصول برند سازی آشنا باشید، می دانید لوگو به عنوان نمادی از کسب و کار شما که در تمامی طراحی های از جمله کاتالوگ و بروشور و طراحی بسته بندی استفاده می شود، تا چه حد اهمیت دارد و در واقع اصلی ترین جزء برند شماست. اگر تصمیم به سفارش طراحی لوگو دارید، در گام اول باید بدانید که هدف شما از طراحی لوگو و انتخاب رنگ ها انتقال چه پیام هایی است. پس از انتخاب پیامی که باید از طریق لوگو به مخاطب منتقل شود، لازم است تا بر اساس اصول روانشناسی، رنگ برای لوگو انتخاب نمایید چرا که علم روانشناسی اثبات نموده است رنگ ها احساس و پیام های مختلفی به ذهن مخاطبان منتقل می کنند. البته لازم به ذکر است مراکز حرفه ای مشاوره های لازم را برای انتخاب رنگ ارائه می نمایند.

 

بسیاری از شرکت های بزرگ از روانشناسی رنگ برای لوگو استفاده کرده اند برای مثال شرکت های تکنولوژیکی همچون شرکت هایی مانند فیسبوک، آی بی ام، اینتل و اچ پی بیشتر از رنگ آبی استفاده می کنند چرا که رنگ آبی برای انتقال پیام هایی همچون آزادی، اعتماد، ذکاوت و پیشرفت استفاده شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]