آتلیه طراحی و چاپ بایانگاه

چهار روش که برای انواع طراحی لوگو استفاده می‌شوند-آتلیه طراحی و چاپ

[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]این کلمات ممکن است به صورت ساده نوشته شده باشند یا این که طراح از فونت‌های خاص برای طراحی لوگو نوشتاری استفاده کرده باشد. لوگو فیسبوک، لوگو کمپانی دیزنی و لوگو شرکت سونی از این نمونه لوگوها هستند.

 

انواع طراحی لوگو و استفاده از حروف

حروف زمانی برای طراحی لوگو استفاده می‌شوند که نام برند تجاری بسیار بلند باشد. طراحان برای این که در قالب یک لوگو ساده بتوانند برند تجاری را به مشتریان معرفی کنند، حروف خاصی را از قسمت‌های مختلف نام کمپانی انتخاب می‌کنند. این حروف در کنار هم یک نام منحصر به فرد را به وجود می‌آورند که پس از طراحی لوگو مشتریان برند را با آن می‌شناسند و با وجود سادگی لوگو طراحی شده نام شرکت را به خاطر می‌سپارند. لوگو hp که نام مختصر شده کمپانی Hewlett-Packard است و لوگو شرکت جنرال الکتریک و لوگو Chanel نمونه‌هایی از لوگوهای طراحی شده بر اساس حروف نام شرکت هستند.

 

انواع طراحی لوگو و لوگوهای ترکیبی

لوگوهای ترکیبی از جمله لوگوهایی هستند که در آن‌ها از تصویر و حروف در کنار هم استفاده می‌شود. تصاویری که برای طراحی این لوگوها انتخاب می‌شوند با فعالیت برند مورد نظر و حروفی که قرار است در طراحی لوگو استفاده شوند هماهنگ هستند. لوگو شرکت هواپیمایی Hawaiian، لوگو کمپانی مشهور آدیداس و لوگو شرکت Sprint از جمله لوگوهای ترکیبی هستند.

اگر به طراحی لوگوی حرفه‌ای اهمیت می‌دهید و می‌خواهید برندتان همیشه بدرخشد، باید با مفهوم اشکال در طراحی لوگو آشنایی کافی داشته باشید و حروف و تصاویر را به گونه‌ای هنگام طراحی لوگو استفاده کنید که در یک ترکیب منحصر به فرد را خلق کنند و برای همیشه در ذهن مشتری ثبت شوند.

نوشته شده توسط عامر سلامت

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]به محض این که استارت شروع یک کسب و کار را می‌زنید و می‌خواهید نام شرکت خود را در بین رقبا بلند آوازه کنید، مفهوم انواع طراحی لوگو در ذهنتان نقش می‌بندد.

لوگو نشان یک برند تجاری است و اولین نقشی که بر عهده دارد معرفی کسب و کار یک شرکت به مشتریان می­باشد. در پس انواع طراحی لوگو باورهایی نهفته است که مالکان کسب و کار آن را راز و رمزی برای جذب  مشتریان بیشتر می‌دانند.

به همین دلیل قبل از ثبت سفارش طراحی لوگو باید نمونه کار طراحی لوگو شرکت مورد نظر را مشاهده کنید. پس از مشاهده نمونه کارها متوجه می‌شوید که آیا طراح می‌تواند خواسته شما را برای به تصویر کشیدن باورها و ارزش‌های برند در پس لوگو برآورده کند یا خیر!

هنگام بررسی نمونه‌های مختلف طراحی لوگو باید درباره این موضوع فکر کنید که لوگو چگونه بر روی محصولات به نمایش گذاشته خواهد شد و تا چه اندازه می‌تواند در زمینه تبلیغات و بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرد.

با وجود این که محدودیتی جهت طراحی لوگو وجود ندارد و بخش عمده این طراحی را نوآوری و خلاقیت طراح تشکیل می‌دهد، اما اصول خاصی برای طراحی یک لوگو موفق و تاثیرگذار وجود دارد که هر طراحی باید از آن‌ها تبعیت کند. در اینجا چهار روش که برای انواع طراحی لوگو استفاده می‌شوند مورد بررسی قرار گرفته است. با مطالعه این روش‌ها با دید بازتری می‌توانید نسبت به سفارش یک لوگو خاص و منحصر به فرد اقدام نمایید.

مشاهده نمونه طراحی کارهای بایانگاه

 

انواع طراحی لوگو و استفاده از نماد یا آیکون

در بین روش‌هایی که برای انواع طراحی لوگو استفاده می‌شود، استفاده از نماد یا آیکون‌ها خاص بسیار متداول است. اگر می‌خواهید یک لوگو انتزاعی خاص داشته باشید که در ذهن مشتریان ماندگار شود، باید آن را به شکل یک آیکون خاص طراحی کنید.

این نماد باید در عین سادگی بسیار جذاب باشد و ظرافت‌های مناسب برای معرفی یک برند تجاری در آن نهفته باشد. از مهم‌ترین نکاتی که هنگام طراحی این نمونه از لوگوها باید به آن توجه داشته باشید می‌توان به این گزینه اشاره کرد که نمادهایی که به صورت ساده طراحی شده‌اند، ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان دارند؛ بنابراین لوگو انتزاعی را به گونه‌ای طراحی کنید که بسیار ساده به نظر برسد و هیچ پیچیدگی در طراحی آن احساس نشود. از این نمونه لوگوها می‌توان به لوگو مرسدس بنز، لوگو شرکت نفت شل و لوگو کمپانی اپل اشاره کرد

انواع طراحی لوگو و استفاده از کلمات

با توجه به اهمیت طراحی لوگو، بسیاری از کاربران برای معرفی نشان تجاری خود از کلمات استفاده می‌کنند. کلماتی که برای طراحی لوگوتایپ استفاده می‌شوند نشان دهنده نام تجاری برند هستند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]