آتلیه طراحی و چاپ بایانگاه

گام های مهم در آموزش طراحی لوگو

[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]نرم افزار های پیکسلی همچون فتوشاپ، برای خلق و ویرایش تصاویر گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد و نرم افزارهای وکتوری همچون کورل دراو و ایلوستریتور برای طراحی های حرفه ای مورد توجه اند. معمولا طراح ها از فتوشاپ به عنوان مکمل یکی از نرم افزار های وکتوری استفاده می نمایند.

البته نرم افزارهای آنلاین نیز برای طراحی وجود دارد که اغلب مورد استفاده طراحان حرفه ای

نیست. برای یک طراح حرفه ای اهمیت زیادی دارد که یک طرح خلاقانه به مشتری خود ارائه نماید. خلاقیت در بسته بندی، طراحی لوگو، کاتالوگ و … یک مزیت است به همین دلیل استفاده از طرح های آماده نرم افزار های آنلاین، اغلب مد نظر طراحان حرفه ای نیست.

انتخاب اصولی نوع لوگو در آموزش طراحی لوگو

لوگوها انواع مختلفی دارند که لازم است در آموزش طراحی لوگو، آشنایی با انواع آن را مد نظر داشته باشید. دو نوع بسیار رایج لوگو ها عبارتند از لوگو تایپ ها و لوگو های مفهومی. لوگو تایپ ها، برگرفته از نام تجاری کسب و کار یا نام برند طراحی می شوند. در بسیاری از مواقع که نام برند یا کسب و کار طولانی است از خلاصه یا نام اختصاری برند برای طراحی لوگوتایپ استفاده می شود. در این نوع لوگو، حروف با طرح و رنگی خاص نوشته می شوند و حروف محور طراحی هستند.

لوگو های مفهومی، پر طرفدارترین انواع لوگو ها هستند که باید مفهومی را منتقل نمایند. یافتن مفهوم مناسب در طراحی این لوگو ها بسیار دشوار است. طراحی این نوع لوگو، دارای اصول خاصی است که لازم است در آموزش طراحی لوگو، مد نظر قرار دهید.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]گام های مهم در آموزش طراحی لوگو

لوگو نماد یک تجارت و کسب و کار است. برای یک کسب و کار حرفه ای که با برنامه ریزی اصولی و برنامه برندسازی فعالیت می نماید، داشتن لوگو حرفه ای و متناسب اهمیت زیادی دارد. اگر قصد دارید آموزش طراحی لوگو را آغاز کنید و به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید، این مقاله می تواند حاوی نکات مفیدی برای شما باشد.

اصول برند سازی در آموزش طراحی لوگو

یکی از مهم ترین مسائل در آموزش طراحی لوگو حرفه ای این است که اصول برند سازی مرتبط با طراحی لوگو را بدانید و در یک طراحی حرفه ای مد نظر قرار دهید. در طراحی لوگو، مفاهیم و احساسات برنامه ریزی شده در برند سازی باید مد نظر قرار گیرد. اصلی ترین جزء هویت بصری برند ها را لوگو تشکیل می دهد، پس لازم است تا با دقت نسبت به طراحی لوگو اقدام نمایید. برای طراحی اصولی لوگو، بهتر است با برخی مفاهیم روان شناسی نیز آشنایی داشته باشید. برای مثال اصول روانشناسی انتخاب رنگ می تواند در طراحی های حرفه ای بسیار مهم باشد و در انتقال پیام های شما تاثیر عمیقی داشته باشد. رنگ ها می توانند در انتقال پیام ها بسیار تاثیر گذار باشند، برای مثال رنگ آبی برای انتقال پیام همگام بودن با تکنولوژی روز بسیار مفید است یا رنگ بنفش برای انتقال حس خلاقیت و رنگ طلایی برای انتقال حس لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد. اصول برند سازی نه تنها در آموزش طراحی لوگو، بلکه در تمامی طراحی ها از جمله طراحی بسته بندی محصول نیز اهمیت دارد.

 

 

نرم افزار در آموزش طراحی لوگو

نرم افزارهای مختلفی برای طراحی لوگو وجود دارد. ایلوستریتور، کورل دراو و فتوشاپ از جمله رایج ترین نرم افزار های طراحی هستند. البته معمولا رایج است که طراح های حرفه ای از دو نرم افزار برای طراحی استفاده می کنند چون نرم افزارهای گرافیکی به دو نوع نرم افزارهای پیکسلی و نرم افزارهای وکتوری تقسیم بندی می شوند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]