آتلیه طراحی و چاپ بایانگاه

عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو-آتلیه طراحی و چاپ

[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]آیا موضوع تنها به محصول مرتب است یا کیفیت خدمات ارائه سرویس نیز حایز اهمیت است؟ چه چیزی سبب می‌شود که نام تجاری شما بهترین باشد و چه افرادی به این نام تجاری توجه نشان می‌دهند؟ لوگو را با توجه به تمام ارزش‌ها طراحی کنید تا نشان دهید مشتری مهم‌ترین گزینه از نظر شما است و برای وی ارزش قائل هستید.

مهم‌ترین عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو

هنگامی که یک ایده واضح و روشن برای طراحی لوگو دارید باید به عناصر تاثیرگذاری که برای آن وجود دارد توجه ویژه‌ای داشته باشید. این عناصر در ادامه معرفی شده‌اند.

سادگی در طراحی لوگو

اولین گزینه در بین عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو سادگی است. لوگویی که ساده باشد به خوبی در ذهن باقی می‌ماند بنابراین تمام ایده‌های خود را در قالب یک طرح ارائه کرده و سعی کنید با حذف جزییات کم اهمیت تا می‌توانید لوگو را ساده و ساده‌تر کنید.

مرتبط بودن طراحی لوگو

دومین نکته‌ای که از بین عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو باید به آن توجه داشته باشید مرتبط بودن لوگو با نوع فعالیت شرکت است. یک لوگو باید هدفمند طراحی شده باشد تا به راحتی مفهوم را به مخاطب منتقل کند. از جمله مواردی که در این بحث حایز اهمیت هستند می‌توان به ترکیب رنگ‌ها اشاره کرد. توجه داشته باشید که شاید ترکیب رنگ‌های مختلف رنگین کمان در لوگو نوشتاری جذاب باشد، اما در لوگوهای تصویری مخاطب حس خوبی هنگام مشاهده هزار رنگ در یک قاب کوچک نخواهد داشت؛ بنابراین رنگ‌ها را آگاهانه انتخاب کنید.

 

 

از دیگر عناصری که در طراحی لوگو باید به آن توجه داشته باشید می‌توان به منحصر به فرد و خاص بودن لوگو و چند منظوره بودن آن به منظور درج در وب سایت، روی بروشور، روی کارت ویزیت و.. اشاره کرد.

  نوشته شده توسط عامر سلامت

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو چه چیزهایی هستند؟ این سوال اولین پرسشی است که یک طراح یا سفارش دهنده لوگو از خودش می‌پرسد و به دنبال یافتن پاسخ آن است. انواع لوگو و آرم می‌توانند عامل اصلی موفقیت یک شرکت باشند.

لوگو به دلیل طراحی خاص و جلوه‌های بصری ویژه‌ای که دارد مفاهیم متعددی را به بیننده منتقل می‌کند و نقش اطلاع رسانی درباره برند نوع فعالیت‌های آن و محصولاتی که عرضه می‌کند را دارد. لوگو خاص است و به گونه‌ای طراحی شده که مشتریان با آن رابطه احساسی برقرار می‌کنند. به گونه‌ای که یک تصویر ساده گاه می‌تواند مشتری را وادار کند که محصولی را که به آن نیاز ندارد تهیه کند و برای روز مبادا به خانه ببرد.

استفاده از یک لوگو جذاب و زیبا درخشش نام برند تجاری را بیشتر کرده و آن را قوی‌تر می‌کند. با توجه به مفاهیم بیان شده سوالاتی که پیرامون طراحی لوگو وجود دارد بیشتر می‌شود؛ زیرا عده‌ای هنوز هم نمی‌توانند علت این که یک تصویر کوچک رنگی تا این حد روی مشتری و مخاطب تاثیرگذار باشد را متوجه ‌شوند. توجه به عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو این امکان را فراهم می‌کنند که بتوانید یک لوگو مناسب که هویت واقعی برند تجاری را به نمایش می‌گذارد طراحی کنید و شرکت خود را با کمک یک تصویر یا نوشته معرفی کنید.

 

 

توجه به نکات مهم قبل از بررسی عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو

قبل از این که به بررسی عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو بپردازید و با توجه به این عناصر شروع به طراحی لوگو نمایید، باید درباره مخاطبانی که هدف شما هستند و روش‌های ارتباط با آن‌ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

در قدم اول باید این موضوع را بررسی کنید که مشتری ایده آل از نظر شما کیست؟ چه چیزی برای این مشتریان اهمیت دارد؟ چگونه می‌توانید روی مشتریان تاثیرگذار باشید؟ این سوالات اهمیت طراحی لوگو را مشخص می‌کنند.

از نظر مشتریان مورد نظر شما چه چیزهایی ارزش محسوب می‌شود؟ نوع سرویس، سرعت ارائه سرویس یا کیفیت خدمات ارائه شده؟ آیا شما در عرصه رقابتی تنگاتنگ قرار دارید یا به عنوان یکه تاز میدان وارد بازار شده‌اید؟ آیا مشتریان مورد نظر شما به وفاداری و اطمینان اهمیت می‌دهند؟ اگر نمی‌دانید که مشتریان به چه ویژگی‌هایی اهمیت می‌دهند به راحتی می‌توانید در قالب پرسش‌های متعددی که مطرح می‌کنید به این موضوع پی ببرید.

در قدم دوم باید به این موضوع توجه داشته باشید که در قالب آرم یا لوگو می‌خواهید چه پیامی را برسانید؟[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]