آتلیه طراحی و چاپ بایانگاه

طراحی لوگو هنری-آتلیه طراحی و چاپ بایانگاه

[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]به خاطر داشته باشید که عموما گروه خاصی از مردم مخاطب برند و در نتیجه لوگوی شما هستند، بنابراین اگر به دنبال طراحی لوگو هنری برای برند خود هستید، پیش از سفارش طراحی لوگو، مطالبی را در مورد کسب و کار، برند و اهداف و ایدئولوژی برند خود مکتوب نمایید. ارائه این اطلاعات می تواند به طراح در زمینه انتخاب المان های مناسب جهت انعکاس شخصیت برند و لوگوی شما کمک نماید.

از دیگر نکاتی که در زمینه طراحی لوگو هنری باید بدان توجه داشت، انعکاس طبیعت و ماهیت برند شما در لوگوی طراحی شده است. خطوط کلی و رنگ های انتخاب شده باید همسو با کسب و کار و محصولات یا خدمات شما باشند. البته طراحی لوگو هنری مستلزم شناخت صحیح از رنگ ها از منظر زیبایی شناختی و هم از منظر روانشناسی رنگ است. در واقع هر رنگی حاوی یک پیام برای بیننده و مخاطب لوگو می باشد و احساساتی همچون هیجان، همراهی، آرامش، اطمینان، ذکاوت و … هر یک با رنگی به خصوص در ذهن بیننده تداعی می شوند. بنابراین توصیه می شود رنگ ها بر اساس اصول و پیامی که قصد دارید به مخاطبین انقال دهید انتخاب شوند.

انتخاب رنگ در طراحی لوگو

اثر گذار بودن یکی دیگر از ویژگی های یک طراحی لوگو هنری و اصولی می باشد. یعنی حداقل بخشی از پیام و شخصیت شما باید در همان نگاه اول به بیننده منتقل شود و این اثر گذاری، در طراحی لوگو شما ماندگار باشد.

بهترین نرم افزار های طراحی لوگو

ابزار های متنوعی برای طراحی لوگو وجود دارند که برخی به صورت آنلاین بوده و برخی از نرم افزار ها نیز قابل نصب بر روی کامپیوتر بوده و دارای ابزار ها، المان ها و مدل های از قبل طراحی شده هستند که کاربر قادر است با کنار هم قرار دادن آنها لوگوی مورد نظر خود را طراحی نماید. اما برای افراد حرفه ای تر و علاقمند به طراحی لوگو هنری، دو نرم افزار Corel Draw و Adobe Illustrator بهترین نرم افزار های طراحی لوگو به شمار می روند.

 

نمایی از محیط نرم افزار Adobe Illustrator

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]لوگو اهمیت زیادی در برنامه های برندسازی هر فعالیت و کسب و کار دارد. طراحی لوگو هنری بایستی به نحوی انجام شود که بتواند در اوج سادگی، پیام های برندسازی شما را به مخاطب منتقل نماید. یک طراحی لوگوی حرفه ای قادر است به بهترین شکل پیام مورد نظر کسب و کار شما را به مخاطبین منتقل نماید، و بدیهی است یک لوگوی ضعیف از لحاظ طراحی و مفهوم، حتی می تواند سبب آسیب به برند و کسب و کار شما شود.

کسب و کار های نوین نیاز به برقراری ارتباط موثر با مشتریان بالقوه خود دارند و در نتیجه بخش قابل توجهی از هزینه های بازاریابی آن ها متمرکز بر خلق ابزار های ارتباطی تصویری و تعامل با مردم است. از همین رو لوگو تنها به عنوان نماد یک کسب و کار یا محصول مطرح نیست، بلکه می تواند به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط با یک برند عمل نماید. می توان گفت یک طراحی لوگوی حرفه ای بار بسیاری از مسائل ارتباط سازی و انتقال پیام را بر عهده دارد و حتی یک طراحی لوگو هنری قادر است بخشی از مخاطبین را تبدیل به مشتریان وفادار نماید.

اهمیت طراحی لوگو هنری

آنچه بر اهمیت طراحی لوگو می افزاید، حضور لوگوی یک کسب و کار در تقریبا همه نقاط تماس با مشتریان و مخاطبان است. یعنی در تمامی برنامه های تبلیغاتی و ارتباطی، لوگوی یک شرکت حضور دارد و به نوعی تداعی کننده شخصیت و هویت بصری یک برند است. این شخصیت و هویت برند می تواند متاثر عوامل مختلفی همچون نوآوری، القای احساس اطمینان و آرامش یا تاکید بر یک مزیت رقابتی خاص و منحصر بفرد در کسب و کار شما باشد که می تواند در لوگوی شما نیز تجسم پیدا کند. پس ضروری است این شخصیت طراحی شده، منعکس کننده ویژگی های هویتی برند شما باشد که بر آنها تاکید دارید. اگر علاقمند به طراحی لوگو هنری برای محصول یا کسب و کار خود هستید،

توجه به پاره ای از نکات در این خصوص می تواند برطرف کننده بعضی از ابهامات یا پرسش های شما در زمان سفارش طراحی لوگو باشد.

 

نکاتی پیرامون سفارش طراحی لوگو برای یک برند

یکی از مهمترین اصول در خصوص طراحی لوگوی تجاری، شناخت و آگاهی نسبت به برند است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]