آتلیه طراحی و چاپ بایانگاه

آشنایی با تاریخچه لوگوی شرکت اپل

[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]در این تغییر، خطوط رنگی رنگین کمانی حذف شده و طراحی لوگو به صورت برجسته و نمایی فلزی تغییر یافت.

تغییر و تحولات در تاریخچه لوگوی شرکت اپل

 

سیر تغییرات تاریخچه لوگوی شرکت اپل شاهد تغییر دیگری در ظاهر خود نیز بود که دارای نمای شیشه ای بود. البته طراحی هندسی آن بدون تغییر بوده اما رنگ های استفاده شده در آن عبارت بودند از سیاه، سفید و نقره ای. امروزه نیز لوگول این همان ویژگی های هندسی را حفظ نموده اما رنگ مورد استفاده در آن به صورت مونوکروماتیک و با ظاهری فلزی است.

آخرین لوگوی شرکت اپل

 

همانطور که در تصویر فوق دیده می شود، آخرین لوگوی شرکت نیز همان طراحی و شکل هندسی کلی خود را حفظ نموده و تنها شاهد تغییر رنگ طراحی لوگو هستیم و این تغییرات در انتخاب رنگ لوگو نیز بنا به سلیقه شخصی استیو جابز، متناسب با تغییرات و شرایط روز بوده است. در کنار لوگوی شرکت نیز شعار برند اپل که دعوت به تفکر متفاوت است دیده می شود.

بایانگاه، گروه معتبر طراحی لوگو در تهران

گروه بایانگاه با گرد هم آمدن مجموعه ای حرفه ای و خلاق برای طراحی لوگو در تهران آماده همکاری با کلیه کسب و کار ها و شرکت های متقاضی خدمات برندینگ به منظور ایجاد هویت بصری متمایز برای مشتریان خود می باشد و قیمت طراحی لوگو و سایر خدمات این شرکت در مقایسه با کیفیت ارائه شده به مشتریان، یکی از امتیازات و مزیت های رقابتی این مجموعه می باشد که مورد توجه مشتریان ما نیز قرار گرفته است.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]تاریخچه لوگوی شرکت اپل به عنوان یکی از مشهور ترین و با ارزش ترین برند های جهانی داستانی جالب توجه برای علاقه مندان به گرافیک و طراحی لوگو دارد. شرکت اپل در سال ۱۹۷۶ توسط استیو جابز و استیو وزنیاک تاسیس شد و نام و طراحی لوگو اولیه آن نیز به ایده خود استیو جابز با الهام از نقش میوه سیب در داستان کشف نیروی جاذبه زمین توسط نیوتون که به نوعی نماد آگاهی بخشی نیز می باشد، انتخاب شد.

سیر تغییرات تاریخچه لوگوی شرکت اپل

اولین لوگوی طراحی شده در تاریخچه لوگوی شرکت اپل تصویر نیوتون به صورت نشسته در زیر درخت بود و نام شرکت به همراه شعری از ویلیام وردزورث شاعر شهیر انگلیسی در وصف نیوتون بود که طراحی آن توسط رونالد وین صورت گرفته بود. اما این لوگو چندان دوام نداشت و بنیانگذار اپل به دنبال طرحی بود که هم نماد و هم نام شرکت اپل را به صورت یکجا نمایش دهد.

اولین لوگوی شرکت اپل

 

از این رو طراحی لوگوی تصویری جدید شرکت در سال ۱۹۷۷ و در کمتر از یک سال ثبت و معرفی شد. طراحی و انتخاب رنگ لوگو جدید توسط راب جانوف انجام شد که به شکل یک سیب گاز زده شده با خطوط رنگی رنگین کمانی بود. بنا به اظهارات جانوف، هیچ دلیل خاصی برای انتخاب این رنگ ها وجود نداشت، اما بنا به خواسته استیو جابز رنگ سبز در بالای طیف قرار گرفته بود. علت گاز گرفته بودن سیب نیز از آن جهت بود تا شکل لوگو که نشان دهنده میوه سیب بود، با شکل میوه های مشابه مانند گیلاس یا گوجه فرنگی اشتباه گرفته نشود. این لوگو پیش از عرضه کامپیوتر های شرکت اپل معرفی شد و در کنار آن نیز نام شرکت نوشته شده بود. این لوگو تا ۲۰ سال آینده بر روی کلیه محصولات اپل نقش بسته بود.

تغییر بعدی در تاریخچه لوگوی شرکت اپل با معرفی اولین نسل از کامپیوتر های با نام آی مک در سال ۱۹۹۸ رخ داد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]