[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]رنگ بندی و فرمت طراحی کاتالوگ صنعتی

برای طراحی کاتالوگ صنعتی قالب‌های خاصی وجود دارد. برخی از این قالب‌ها تگ رنگ هستند و در برخی دیگر یک رنگ متضاد با رنگ زمینه برای حاشیه‌های کاتالوگ در نظر گرفته شده است. این نوع از رنگ بندی سبب می‌شود کاتالوگ برجسته‌تر در نظر مخاطب جلوه کند.

قالب‌هایی نیز وجود دارند که طراحان برای متمایز نشان دادن کاتالوگ‌های صنعتی آن‌ها را به صورت ترکیبی از رنگ‌های هم خانواده روشن و تیره طراحی کرده‌اند.

به عنوان مثال در یک قالب آماده که برای طراحی کاتالوگ صنعتی وجود دارد ممکن است صفحه از وسط به دو مثلث تقسیم شده باشد و هر مثلث رنگی متفاوت داشته باشد. از ترکیب رنگ‌هایی که برای طراحی این نمونه از کاتالوگ‌های صنعتی استفاده می‌شوند می‌توان به رنگ­های سفید و زرد، طوسی تیره و روشن، آبی تیره و روشن و… اشاره کرد.

روی جلد کاتالوگ‌های صنعتی اغلب نام برند تجاری با فونت مناسب درج می‌شود و تصویر یکی از محصولات شرکت که نسبت به بقیه از اولویت بالاتری برخوردار است روی صفحه درج می‌شود.

هر چند در کاتالوگ‌هایی که برای معرفی یک محصول طراحی می‌شوند می‌توان تصاویر محصول را به صورت جدولی روی کاتالوگ به نمایش گذاشت تا مخاطب بیشتر مجذوب کاتالوگ صنعتی شود و به صورت ناخودآگاه آن را برای مطالعه انتخاب کند.

توجه داشته باشید که در ابتدا یا انتهای کاتالوگ باید توضیحات مختصری درباره فعالیت‌های شرکت وجود داشته باشد. همچنین لوگو برند تجاری باید در تمام صفحات به تصویر کشیده شود.

 

طراحی کاتالوگ صنعتی

 

هنگام سفارش طراحی کاتالوگ صنعتی باید به این موضوع توجه داشته باشید که تصاویر ثبت شده از محصولات شرکت و کارخانه و… که می‌خواهید آن‌ها را برای درون کاتالوگ درج کنید، حتماً باید توسط عکاس‌ صنعتی گرفته شده باشند؛ زیرا کیفیت نامناسب تصاویر سبب می‌شود که کاتالوگ طراحی شده زیبایی و گیرایی لازم را نداشته باشد.

 نوشته شده توسط عامر سلامت

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]طراحی کاتالوگ صنعتی با طراحی انواع کاتالوگ متفاوت است. این کاتالوگ بیشتر از این که شبیه یک دفترچه تصویری باشد، معرف محصولاتی است که یک شرکت آن‌ها را تولید کرده است و حال می‌خواهد برای مخاطبان خاصی که دارد ویژگی‌های کالاهای تولید شده را به نمایش بگذارد.

این کاتالوگ‌ها به دلیل این که مخاطبانی از اقشار خاص جامعه دارند باید به گونه‌ای طراحی شوند که ظاهری همخوان با سلیقه مخاطبان خود داشته باشند. به همین دلیل هر طراحی را نمی‌توان برای طراحی کاتالوگ صنعتی انتخاب کرد.

برای این که بتوانید یک کاتالوگ خاص و جذاب برای معرفی محصولاتتان داشته باشید، باید از افرادی که در این زمینه خبره هستند کمک بگیرید. با ما همراه باشید و با نکات طراحی کاتالوگ‌های صنعتی بیشتر آشنا شوید.

نمونه طراحی کاتالوگ

 

طراحی کاتالوگ صنعتی برای معرفی یک محصول یا چند محصول

تولید کنندگانی که سفارش طراحی کاتالوگ صنعتی را ثبت می‌کنند، علاقه‌مند هستند تمام ویژگی‌هایی که محصول مورد نظر را با دیگر همنوعانش متفاوت می‌کند در قالب تصاویر و عبارات کوتاه در کاتالوگ به تصویر بکشند، به همین دلیل در برخی از مواقع کاتالوگ باید تنها برای معرفی یک محصول و اجزای آن طراحی شود.

شاید در ابتدای امر تصور کنید که این کاتالوگ بی‌شباهت به بروشور راهنمای محصول نیست، اما اگر دقیق‌تر کاتالوگ صنعتی طراحی شده را بررسی می‌کنید متوجه می‌شوید که تولید کننده تنها محصول را از برخی زوایا به نمایش گذاشته است و نکاتی کلیدی برای راهنمای خرید آن در قالب طراحی کاتالوگ صنعتی ارائه کرده است.

این تصاویر و عبارات کاربرد محصول را برای افرادی که قصد دارند از آن استفاده کنند به نمایش می‌گذارند و کاربران را تشویق می‌کنند که حتماً محصول اصلی را نیز بازدید کنند.

این روش از طراحی کاتالوگ‌های صنعتی بیشتر برای معرفی محصولات جدید و نوین مناسب است؛ اما در صورتی که بخواهید محصولات را به صورت دسته بندی شده به مشتری معرفی کنید، طراحی کاتالوگ صنعتی را می‌توانید برای چند محصول انجام دهید. در این روش از طراحی، محصولات مرتبط را می‌توانید در کنار هم و در یک صفحه به نمایش بگذارید یا این که برای معرفی هر محصول یک صفحه مجزا در نظر داشته باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *