[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]رنگ بندی در طراحی بسته بندی محصولات صنعتی

در گذشته  جهت بسته  بندی کالای صنعتی از جعبه‌های مقوایی ساده استفاده  می‌شد؛ زیرا تولیدکنندگان با این هدف محصول را به بازار ارائه می‌کردن که  خریدار با ویژگی‌های کالا آشنایی کافی دارد و هنگام انتخاب آن دچار تردید نخواهد شد.

اما امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه تولید کالای صنعتی فعالیت می‌کنند و  محصولات مشابه نیز ممکن است از کارایی و کیفیت متفاوتی برخوردار باشند؛ بنابراین طراحی بسته بندی محصولات صنعتی  به کمک تولیدکنندگان برتر آمده است تا بتوانند محصولاتشان را با ویژگی‌های متمایز و در جعبه‌هایی که دارای رنگ بندی‌های متفاوت هستند ارائه کنند.

به گونه‌ای که امروزه بسیاری از مشتریان تولید کنندگان اصلی و مشهور را  با نگاه کردن به رنگ بندی جعبه شناسایی کرده و سعی می‌کنند کالای مورد نظرشان را از بین محصولات این شرکت‌ها انتخاب کنند.

 انواع طراحی بسته بندی محصولات صنعتی

همان‌گونه که برای تمام بیمارانی که به مطب یک پزشک مراجعه می‌کنند نمی‌توان نسخه یکسان پیچید، طراحی بسته بندی محصولات صنعتی  نیز با توجه به نوع محصول، کارایی آن و ابعادی که برای کالا در نظر گرفته شده است متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال  طراحی که برای جعبه‌های ابزارهای ساده در نظر گرفته می‌شود به هیچ عنوان با جعبه طراحی شده برای معرفی شیرآلات مختلف یکسان نخواهد بود و طراح باید برای هر یک از محصولات  از رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی استفاده کند؛ زیرا ناهماهنگ بودن اندازه تصاویر و فونت‌ها با ابعاد جعبه و انتخاب رنگ­ بندی­های نادرست سبب کاهش جذابیت جعبه نزد مشتری خواهد شد و ممکن است فروش تولید کننده را تنها در عرض چند ماه تا چندین درصد کاهش دهد.

طراحی بسته بندی در تهران

اعضای شرکت طراحی بسته بندی در تهران با تجربه و تخصصی که در زمینه طراحی بسته بندی محصولات صنعتی دارند، بهترین رنگ‌ها و طرح‌ها را برای معرفی کالا و برتر نشان دادن آن ارائه می‌کنند؛ بنابراین حتی شرکت‌هایی که در زمینه ارائه لوازم صنعتی نوپا و تازه تأسیس هستند می‌توانند با طراحی یک بسته بندی مناسب برای محصولاتشان به پیشرفت چشم‌گیری دست پیدا کنند.

 

طراحی بسته بندی محصولات صنعتی

 نوشته شده توسط عامر سلامت

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]آیا طراحی بسته بندی محصولات صنعتی  با طراحی بسته بندی مواد غذایی و… تفاوت دارد؟ چه نکاتی هنگام طراحی بسته بندی کالاهای صنعتی باید رعایت شوند؟ آیا در طراحی بسته بندی  اقلام صنعتی تنها باید از یک رنگ استفاده شود؟ اهمیت طراحی بسته بندی کالاهای صنعتی تا چه حد است؟

با توجه به این که کالاهای صنعتی تنها در قسمت‌های خاصی و توسط کاربران ویژه‌ای استفاده می‌شوند، بنابراین برخی از شرکت‌های ارائه کننده کالاهای صنعتی به نوع بسته بندی این محصولات توجه نشان نمی‌دهند و سعی می‌کنند از جعبه‌های ساده و بی‌نام و نشان برای قرار دادن این کالاها استفاده کنند.

اما با توجه به این که امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده است و تأثیر آن در قسمت‌های مختلف به خوبی مشاهده می‌شود، سهم عمده فروش بازار از آن تولیدکنندگانی است که طراحی بسته بندی محصولات صنعتی را جدی می‌گیرند و برای جذب مشتری و معرفی محصولاتشان زمان صرف می­کنند.

 

طراحی بسته بندی محصولات صنعتی

 

اهمیت طراحی بسته بندی محصولات صنعتی

از اولین و مهم‌ترین نکات طراحی بسته بندی محصولات صنعتی می‌توان به این گزینه اشاره کرد که بسته بندی این محصولات در جعبه‌هایی شیک و جذاب می‌تواند شرکت‌های مختلف را به سوی کالای مورد نظر جذب کند؛ زیرا بسیاری از صاحبان مشاغل معتقدند تولیدکنندگانی که برای بسته بندی محصول زمان کافی در نظر می‌گیرند، به طور حتم محصولات باکیفیت‌تری را

طراحی و عرضه می‌کنند که دارای طول عمر و کارایی بیشتری نسبت به سایر محصولات مشابه عرضه شده در بازار است.

یک وسیله الکترونیکی مانند دریل که در بیشتر کارخانه‌های تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد؛ بنابراین خریدار علاقه‌مند است که قبل از باز کردن جعبه محصول و بررسی کالا از نزدیک، مشخصات و تصاویر دریل را  که بر روی جعبه درج شده‌اند مشاهده کند. در صورتی که مشتری با توجه به تصاویر باکیفیت درج شده بر روی جعبه و مشخصات آن متوجه شود که محصول با گزینه مد نظر وی متفاوت است، می‌تواند سایر جعبه‌ها را بررسی کند و نیازی به باز کردن هر جعبه و مشاهده محصول درون آن نخواهد داشت.

همچنین توضیحات درج شده بر روی جعبه محصولاتی که جدید ارائه شده‌اند  بسیار حائز اهمیت هستند؛ زیرا مشتری با توجه به این توضیحات می‌تواند تشخیص دهد که کالای مد نظر می‌تواند خواسته‌های وی را برآورده سازد یا خیر![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *