[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]زیرا لوگو طراحی شده باید در عین جذاب و گیرا بودن ساده به نظر برسد.

 

طراحی لوگوی خلاقانه

 

قدم چهارم طراحی لوگوی خلاقانه و طراحی لوگو روی کاغذ

بسیاری از طراحان پس از طی کردن مراحل فوق برای طراحی لوگوتایپ و نمونه‌های دیگر مستقیم به سراغ کامپیوتر و نرم افزارهای مربوطه می‌روند و شروع طراحی می‌کنند. در حالی که ایجاد تغییرات در طرح‌های ایجاد شده در کامپیوتر به نسبت سخت‌تر از طرح‌هایی است که پس از سفارش طراحی لوگو بر روی کاغذ طراحی می‌شوند. همچنین طراحی لوگو بر روی کاغذ این امکان را برای طراح فراهم می‌کند که نهایت ذوق و خلاقیت را برای طراحی به کار بگیرد و لوگو را به گونه‌ای طراحی کند که با تمام نمونه‌های موجود متفاوت باشد.

 

طراحی لوگوی خلاقانه

 

قدم پنجم در طراحی لوگوی خلاقانه و فاز استراحت

در این قدم از طراحی لوگو بهتر است آن را کنار بگذارید و برای چند ساعت یا چند روز به مغزتان استراحت بدهید. پس از گذر زمان مد نظر می‌توانید مجدداً لوگو را مشاهده کنید و ایراداتی که دارد را برطرف نمایید. این مرحله که به عنوان فاز استراحت در طراحی شناخته می‌شود خلاقیت طراح را برای ارائه یک لوگوی منحصر به فرد بیشتر می‌کند.

پس از بررسی لوگوی اولیه، طراح می‌تواند آن را تغییر دهد یا از ابتدا طراحی کند، زیرا لوگویی که در نگاه اول به نظر جذاب بوده است، پس از چند روز می‌تواند در نظر طراح بسیار هم ساده و غیرحرفه‌ای به نظر برسد. در این مرحله از طراحی، باید لوگو به تایید اولیه مشتری برسد تا پس از اتمام طراحی نیاز به دوباره کاری نباشد.

قدم ششم در طراحی لوگوی خلاقانه و طراحی با کمک کامپیوتر

در این مرحله از طراحی لوگو، طراح با استفاده از کامپیوتر طرحی که نهایی است را پیاده‌سازی کرده و آن را برای تاییدات نهایی برای مشتری ارسال می‌کند. در صورتی که مشتری با طرح موافقت نماید کار تمام شده است، اما در برخی از مواقع ممکن است نیاز به ایجاد تغییراتی در لوگو وجود باشد و طراح باید با توجه نظر مشتری و گفتمانی که با وی در این باره داشته، تغییرات مد نظر را اعمال کند.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]طراحی لوگوی خلاقانه با توجه به این که لوگو مهم‌ترین نشان تجاری یک برند است گاه ممکن است بین چند روز تا چند ماه زمان نیاز داشته باشد. اما بسیاری از افراد به زمان، تلاش، خلاقیت و… که باید طراح برای ارائه یک لوگو منحصر به فرد در نظر داشته باشد توجهی نشان نمی‌دهند و زمان و هزینه‌ای که برای طراحی لوگو مد نظر دارند، مقداری بیشتر از آن چیزی است که برای صرف شام در یک رستوران گران قیمت نیاز خواهد بود.

این در حالی است که طراحان معتقد هستند که طراحی لوگوی خلاقانه نیاز به تلاش فراوان، کسب مهارت و صرف زمان دارد و تنها با صرف چند دقیقه نمی‌توان یک لوگو را طراحی کرد که اوج خلاقیت در طراحی آن به کار گرفته شده باشد.

در ادامه  شش گام طراحی یک لوگو خلاقانه برای آشنایی بیشتر ارائه شده‌اند.

 

طراحی لوگوی خلاقانه

 

قدم اول طراحی لوگوی خلاقانه و ملاقات با مشتری

در قدم اول از طراحی لوگوی خلاقانه باید با مشتری جلسه‌ای ترتیب دهید و درباره چشم اندازهای آینده شرکت و محصولاتی که ارائه می‌کند اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. این جلسه باید به صورت حضوری باشد، زیرا با تلفن و ایمیل نمی‌توانید اهداف مشتری را شناسایی کرده و لوگویی که وی مد نظر دارد را به خوبی طراحی کنید.

در این مرحله طراح می‌تواند سوالاتی درباره نحوه طراحی لوگو و… ارائه کند و با پرسیدن آن‌ها مشتری را برای بیان هر آنچه در ذهن دارند راهنمایی نماید. پس از اتمام مرحله ملاقات حضوری با مشتری طراح تا حدودی با هر آنچه مشتری در ذهن دارد آشنا می‌شود و فرآیند طراحی لوگو با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

قدم دوم طراحی لوگوی خلاقانه و انجام تحقیقات گسترده

این مرحله برای طراحی انواع لوگو صدق می‌کند. در این گام از طراحی لوگوی حرفه ‌ای باید درباره شرکتی که سفارش طراحی لوگو را ثبت کرده و اهداف آن تحقیق کرده و محصولات و مشتریان آن را به دقت مورد ارزیابی قرار دهید.

در مرحله انجام جستجو گسترده برای طراحی لوگوی خلاقانه باید به اهداف تجاری شرکت و گروهایی که با آن در رقابت هستند توجه ویژه‌ای داشته باشید و لوگو را به گونه‌ای را طراحی کنید که کمپانی مد نظر را در بین رقبا برجسته‌تر و متفاوت‌تر نشان دهد.

 قدم سوم طراحی لوگوی خلاقانه و الهام گرفتن

در قدم سوم از طراحی لوگو در تهران باید به عناصر الهام بخش توجه داشته باشید. برای الهام گرفتن از منابع دیگر جهت طراحی یک لوگو آنلاین و جدید می‌توانید از کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر شده‌اند استفاده کنید یا سری به وب سایت‌هایی که آخرین لوگوهای طراحی شده را به معرض نمایش گذاشته‌اند بزنید.

فراموش نکنید که هنگام طراحی لوگو همه طرح‌های اولیه‌ای که به ذهنتان می‌رسند الزاماً بهترین ایده‌ها نیستند و نیاز به تغییرات زیادی دارند؛[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *