طراحی حرفه‌ای لوگوی نوشتاری

[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

حروف نوشتاری غیرمتعارف استفاده کنید

در بسیاری از لوگوهای نوشتاری از حروف ساده استفاده می­شود. این شیوه طراحی لوگو با وجود سادگی و یکدستی هنوز هم از طرفداران بسیاری برخوردار است؛ اما بد نیست قانون‌شکنی کنید و از حروف غیرمتعارف برای طراحی حرفه‌ای لوگوی نوشتاری استفاده کنید. طراحی لوگو با حروف خاص ناخودآگاه توجه مخاطب را به سوی لوگوی نوشتاری جلب می‌کند.

از نشانه‌های خاص در لوگوی نوشتاری استفاده کنید

در بسیاری از لوگوهای نوشتاری اشاره کوچکی به فعالیت برند می‌شود. به عنوان مثال در طراحی لوگو برای رستوران بخشی از ادامه حروف به شکل قاشق یا چنگال طراحی می‌شود. تا طراحی لوگو را حرفه‌ای‌تر و زیباتر جلوه دهد. این شیوه طراحی لوگو نوشتاری توانسته است توجه مخاطبان زیادی را به سوی خودش جلب کند.

طراحی حرفه‌ای لوگوی نوشتاری

هایلایت کردن حروف را مد نظر داشته باشید

در طراحی حرفه‌ای لوگوی نوشتاری می‌توانید از حروف ضخیم استفاده کنید. این حروف که مانند میله‌های نمودارها طراحی می‌شوند. برای نمایش قدرت و صلابت برند صاحب لوگو مورد استفاده قرار می‌گیرند. در هنگام طراحی لوگوهای نوشتاری استفاده از هایلایت می‌تواند لوگو را برجسته‌تر نشان دهد. از این رو می‌توانید برای خاص‌تر کردن لوگوی نوشتاری از یک هایلایت محو استفاده کنید.

طراحی حرفه‌ای لوگوی نوشتاری

لوگوهای نوشتاری از سبک‌های طراحی خاصی پیروی می‌کنند و نیاز به تخصص ویژه‌ای برای طراحی دارند. بنابراین سعی کنید از شرکت‌های معتبر طراحی لوگو مانند بایانگاه برای طراحی لوگوی حرفه ای مد نظرتان کمک بگیرید. تا بتوانید صاحب یک لوگوی نوشتاری حرفه‌ای، خاص و جذاب شوید.

جهت مشاهده نمونه کارهای طراحی لوگو  کلیک کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

اصول طراحی حرفه‌ای لوگوی نوشتاری

لوگو یا به اصطلاح نشان واره یک آرم نمایش دهنده یک برند یا شرکت خاص است. به گونه‌ای که بیشتر افراد نام شرکت را از روی لوگوی طراحی شده تشخیص می‌دهند. در طول روز لوگوهای طرحی شده زیادی را مشاهده می‌کنید و بی‌تفاوت از کنار آن‌ها می‌گذرید؛ اما به هیچ عنوان به ایده‌ها و تفکراتی که در پس این طراحی­­ها وجود دارد نمی‌اندیشید. به عنوان مثال طراحی لوگو شرکت بنز با وجود یک مفهوم عمیق تسلط بر دریا، زمین و خشکی طراحی شده است. این لوگو نشان دهنده این است که شرکت تولید کننده بنز قصد دارد یکه‌تاز میدان باشد و قدرت انحصاری تولید خودرو را در سرتاسر کره زمین در اختیار بگیرد.

در کنار این لوگوهای زیبا و خاص لوگوهای نوشتاری به عنوان لوگوهای پیام‌رسان حرفه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. به عنوان مثال با دیدن نام BMW ناخودآگاه نام شرکت تولید کننده خودرو BMW در ذهن شما نقش می‌بندد. یا این‌که با دیدن NASA شما به یاد سازمان ملی هوانوردی و فصانوردی آمریکا خواهید افتاد. لوگوهای نوشتاری حرفه‌ای از زیبایی خاصی در طراحی برخوردار هستند و به طور کاملاً حرفه‌ای انتخاب و طراحی می‌شوند. این لوگوها نام یک شرکت خاص را در ذهن همگان حتی افرادی که تخصصی در این حوزه ندارند ماندگار می­کنند. در ادامه برخی از نکات مهم در طراحی حرفه‌ای لوگوی نوشتاری ،برای آشنایی بیشتر بیان شده است.

 حرفه‌ای لوگوی نوشتاری

لوگوی خاص و منحصر به فرد طراحی کنید

شاید این امر در ابتدا کاملاً بدیهی به نظر برسد؛ زیرا افراد معمولاً لوگوهای خاص و منحصر به فرد برای برندشان طراحی می‌کنند؛ اما امروزه با نقض قانون کپی‌رایت لوگوهای تکراری و کپی شده بسیاری دیده می‌شود.

سعی کنید  در این زمینه خلاق باشید. حروف برندی که قصد دارید لوگوی نوشتاری آن را طراحی کنید، بارها و بارها به هم بریزید و در کنار هم قرار دهید. تا بتوانید لوگوی مورد نظرتان را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید.

ایده بگیرید اما تقلید نکنید

در سایت‌های مختلف طراحی لوگوی ایرانی و خارجی به جستجو بپردازید. تا بتوانید از ایده‌های دیگران برای طراحی حرفه‌ای لوگوی نوشتاری مد نظرتان استفاده کنید.

اما مراقب باشید در دام تقلید گرفتار نشوید؛ زیرا لوگویی در نظر مشتری خاص و جذاب است که به هیچ عنوان تکراری نباشد. اگر مشتری به طور ناخودآگاه لوگوی نوشتاری طراحی شده را در یک وب سایت دیگر ببیند، به طور کامل اعتمادش را به شما و وب‌سایتتان از دست خواهد داد.

در ترکیب رنگ‌های استفاده شده دقت کنید

رنگ‌ها از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در طراحی لوگوهای نوشتاری هستند؛ زیرا تجربه نشان می‌دهد که یک لوگوی چند رنگ از یک لوگوی تک رنگ جذاب‌تر است؛ اما در استفاده از تناژهای رنگی زیاده‌روی نکنید و تا حد امکان از دو یا سه رنگ متضاد در کنار یکدیگر استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از رنگ‌های قرمز و مشکی یا نارنجی و سفید می‌تواند به جذابیت لوگوی نوشتاری کمک کند.

حرفه‌ای لوگوی نوشتاری [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *