[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]به عنوان مثال هنگام بررسی آبمیوه‌های خوشمزه ممکن است پاکت‌هایی را مشاهده کنید که مربوط به مواد شوینده هستند، اما به دلیل رنگ بندی نادرست در این قسمت قرار گرفته‌اند.

درست است که طراحی راز آلود و معما گونه یک بسته برای جذابیت بیشتر برند مناسب به نظر می‌رسد، اما سعی کنید تا حد امکان از اصل سادگی در طراحی پیروی کنید و محصولات و ویژگی‌های آن‌ها و نشان برند را به وضوح روی بسته بندی به تصویر بکشید.

 

اصول طراحی بسته بندی

 

اصول طراحی بسته بندی و صادقانه معرفی کردن محصولات

طراحان مبتدی مفهوم خلاقیت در طراحی بسته بندی را متوجه نمی‌شوند. به همین دلیل هنگام مشاهده برخی از بسته بندی‌ها که برای محصولات مختلف در نظر گرفته شده است، طراحی‌هایی مشاهده می‌شود که هیچ تناسبی با محصول ندارند.

بسته بندی به شکل شکلات که برای کوکی­های شکلاتی انتخاب شده است یا گیلاس‌های تازه‌ای که روی یک ماست میوه‌ای به نمایش گذاشته شده‌اند، به هیچ عنوان نمی‌توانند محصول را به خوبی به مشتری معرفی کنند.

 

تولید کنندگان و طراحانی که این طراحی بسته بندی را برای محصولات خود به کار می‌گیرند، تصور می‌کنند که این طرح‌ها می‌تواند محصول را خاص‌تر نشان دهد و همین امر سبب می‌شود که محصول با استقبال زیادی از سوی مصرف کنندگان مواجه شود.

در حالی که طبق اصول طراحی بسته بندی این نوع طراحی بیشتر از این که محصول را متفاوت و خاص نشان دهند سبب گمراهی مشتریان می‌شود.

به عنوان یک طراح که طراحی و چاپ بسته بندی یا طراحی بسته بندی محصولات صنعتی را بر عهده دارد این اصل را فراموش نکنید که همیشه محصولاتی در صدر جدول فروش قرار می‌گیرند که بسته بندی ساده‌ای دارند و طراح اصل صداقت را برای معرفی آن‌ها در نظر گرفته است. طراحان حرفه‌ای هرگز اجازه نمی‌دهند بلند پروازی در معرفی محصولات، سبب معرفی بد محصول در بازار شود.

از دیگر نکاتی که به عنوان اصول طراحی بسته بندی در تهران باید به آن‌ها توجه داشته باشید می‌توان به اصیل بود‌ن طراحی بسته بندی و خاص بودن آن اشاره کرد. این بسته بندی سبب می‌شود یک کالا با دیگر محصولات مشابه خود متفاوت باشد و مشتری آن را از بین ده‌ها و صدها محصول موجود در قفسه برای خرید انتخاب کند.

 نوشته شده توسط عامر سلامت

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]سوپرمارکت‌ها را می‌توان در رده پرترددترین مغازه‌ها به حساب آورد؛ زیرا در طول روز افراد زیادی به سوپرمارکت‌های بزرگ و کوچک برای خرید اقلام ضروری خود مراجعه می‌کنند. اصول طراحی بسته بندی کمک می‌کند تا محصولاتتان هنگام قرار گرفتن در قفسه‌های فروشگاه‌ها از رقبای خود یک سر و گردن بالاتر باشند.

فروش بیشتر محصولات به تولید کنندگان، توزیع کنندگان و طراحان گرافیک متکی است. تولید کننده باید بهترین محصول را برای راضی نگهداشتن مشتری تولید کند و توزیع کننده نیز باید محصولات را بدون این که آسیب ببینند به مقصد برساند. پس از تولید کننده و توزیع کننده مهم‌ترین نقش برای فروش بیشتر محصولات و معرفی آن‌ها به مشتریان بر عهده طراحان گرافیک است.

طراحان گرافیک با پیاده سازی یک ایده خلاقانه می‌توانند محصول را متمایز نشان دهند تا نشان برند تجاری در همان روزهای اول عرضه محصولات به شهرت بسزایی دست پیدا کند. در این زمان است که مفهوم اصول طراحی بسته بندی برای معرفی محصولات پررنگ‌تر می‌شود؛ زیرا تنها طراحانی که از این اصول پیروی می‌کنند به موفقیت چشمگیری در صنعت تجارت و فروش دست پیدا خواهند کرد.

در ادامه برخی از این اصول طراحی و بسته بندی خوب برای آشنایی بیشتر معرفی شده‌اند.

 

اصول طراحی بسته بندی

مشاهده نمونه کارها

اصول طراحی بسته بندی و سادگی و وضوح بسته بندی محصولات

اگر می‌خواهید یک طراح موفق در زمینه بسته بندی باشید، باید با اصول این کار آشنایی کافی داشته باشید. یکی از راه‌های آشنایی با اصول طراحی بسته بندی دیدن محصولات متنوع و بررسی نوع بسته بندی آن‌ها است. برای این کار باید به فروشگاه مراجعه کرده و یک قفسه را به صورت کاملاً تصادفی انتخاب کنید. حال باید محصولات موجود در قفسه را تماشا کنید و این دو سوال را از خودتان بپرسید.

  • کاربرد محصول مورد نظر چیست؟
  • در پس نام تجاری محصول چه چیزی نهفته است؟

پس از پرسیدن این سوالات از خودتان متوجه می‌شوید که پاسخ دهی به آن‌ها تا چه اندازه می‌تواند دشوار باشد. به طوری که در بیشتر مواقع نمی‌توانید پاسخ این سوالات را در کمتر از ۴ ثانیه که یک زمان ایده آل برای بررسی ظاهر هر محصول است پیدا کنید.

هنگام بررسی محصولات موجود در فروشگاه، محصولات زیادی را مشاهده خواهید کرد که هیچ نام و نشان تجاری بر روی بسته بندی آن‌ها دیده نمی‌شود. محصولاتی نیز در قفسه‌های فروشگاه دیده می‌شوند که هیچ تناسبی با محصولات که در کنار آن‌ها قرار گرفته است ندارند.

این محصولات تنها به دلیل این که یک طراح مبتدی برای انتخاب طراحی بسته بندی آن‌ها انتخاب شده است در جایگاه نادرست قرار گرفته‌اند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *