[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]بنابراین لوگو طراحی شده می‌تواند یک تصویر خاص باشد که کاملاً با محصولات بی‌ارتباط است اما معانی زیادی در بطن آن نهفته، یا این که به صورت لوگوتایپ باشد و به صورت مستقیم به نام برند اشاره کند.

هدف از طراحی لوگو و آرم را درک کنید.

بسیاری از طراحان سعی می‌کنند طراحی لوگو و آرم را مطابق سلیقه شخصی‌شان انجام دهند، درست است که تا حدودی سلیقه و خلاقیت طراح می‌توان نقش تعیین کننده­ای جهت معرفی محصولات در قالب یک لوگو متفاوت را داشته باشد، اما در نهایت این مشتری است که لوگوها را تماشا کرده و با توجه به جذابیت و گیرایی که دارند، برندهای مختلف را در ذهنش دسته بندی می‌کند.

بنابراین طراح قبل از این یک لوگو یا آرم را طراحی کند باید خودش را جای مشتری قرار دهد و این تصور را داشته باشد که در قالب لوگو باید چه پیام‌هایی به مخاطبان ارسال شود.

به عنوان مثال اگر شرکتی که نیاز به طراحی لوگو یا آرم برای معرفی محصولاتش دارد، یکی از برندهای معروف لوازم آرایش است، به طور حتم نیاز به یک لوگو خاص خواهد داشت که حس لطافت و تازگی این محصولات را به کاربران القا کند.

اما برای شرکت‌های تولید کننده پوشاک یا عرضه کنندگان محصولات صنعتی، طراحی باید دید متفاوتی درباره طراحی لوگو و آرم داشته باشد، همین امر سبب می‌شود که هر لوگو یا آرم بیشترین همخوانی و هماهنگی را با نوع محصولات، نام، یا اهداف برند داشته باشد.

طراحی لوگو و آرم

مشاهده نمونه کارها

 

 

با رنگ‌ها آشتی کنید

رنگ‌ها زبان گویای یک لوگو یا آرم هستند، به گونه‌ای که رنگ‌های روشن مشتری را سر ذوق می‌آورند و رنگ‌های ملایم، احساس آرامش به وی هدیه می‌کنند، بنابراین هنگام طراحی لوگو و آرم با رنگ‌ها آشتی کنید و از رنگ بندی‌هایی استفاده کنید که بیشترین همخوانی را با هم دارند.

از دیگر نکاتی که شرکت طراحی لوگو در تهران هنگام انتخاب رنگ‌ها به آن توجه نشان می‌دهد، چگونگی ترکیب رنگ‌های روشن و تیره جهت معرفی برندی است که قصد معرفی آن را دارید. به عنوان مثال ترکیب رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد روشن به هیچ عنوان برای معرفی محصولات آرایشی مناسب نیست و سبب می­شود مشتری را در همان قدم اول از انتخاب محصولات زده شده و به سوی رقبا هدایت گردد.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]راز ماندگاری یک شرکت در ذهن مشتریان، طراحی لوگو و آرم مناسب است. یک طراح حرفه‌ای پس از این که سفارش طراحی لوگو را از سوی مشتری دریافت کرد، طراحی انواع لوگو را بررسی می‌کند تا بتواند با خلاقیتی و نوآوری که در این زمینه دارد، یک لوگوی زیبا، جذاب و بسیار تاثیرگذار برای مشتری طراحی کند، به گونه‌ای که جهت طراحی لوگوی هیچ برندی از این طرح استفاده نشده باشد و با مشاهده آرم و لوگو، تنها نام یک شرکت در ذهن همگان نقش ببندد.

طراحی لوگو و آرم برای شرکت‌های صاحب نامی که قصد دارند مطابق تکنولوژی‌های روز دنیا حرکت کرده و یک طرح جدید برای معرفی محصولاتشان انتخاب کنند، به نسبت سخت‌تر است؛ زیرا کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند یک شرکت به نام و بلند آوازه را حتی تا آستانه ورشکستگی ببرد، به همین دلیل بیشتر برندهای سرشناس جهت طراحی آرم و لوگوی جدید، نشانه‌های از لوگو و آرم قبلی را نیز به کار می‌برند، تا مخاطبان بتوانند از طریق این نشانه‌ها، برند محبوبشان را بشناسند و مانند گذشته از محصولات آن استفاده کنند.

طراحی لوگو و آرم

مشاهده نمونه کارها

در ادامه برخی از نکات کلیدی جهت طراحی لوگو و آرم مناسب ارائه شده است، با ما همراه باشید و با این نکات بیشتر آشنا شوید.

متفاوت بیندیشید و منحصر به فرد طراحی کنید

یکی از نکاتی که هنگام طراحی لوگو و آرم مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد، خاص و منحصر به فرد بودن است. به گونه‌ای که طراح با مشاهده لوگوهایی که در اینترنت وجود دارند سعی می‌کند مطابق اصول طراحی لوگوی نوشتاری، طراحی لوگوی ترکیبی و طراحی لوگوی تصویری، یک لوگو که ترکیبی از سایر لوگوها است را ارائه کند.

شاید در نظر اول این لوگو یا آرم شباهتی به لوگو اصلی نداشته باشد، اما افرادی که در این زمینه از تخصص کافی برخوردار هستند، به محض مشاهده لوگو متوجه می‌شوند که تا چه حد در این زمینه مبتدی بوده‌اید؛ بنابراین پیش از این که اقدام به طراحی لوگو و آرم نمایید، سعی کنید ویژگی‌های محصولات را به دقت بررسی کنید. همین امر سبب می‌شود که خلاقیت و نوآوری شما شکوفا شود و در نهایت لوگو یا آرمی را طراحی کنید که بسیار خاص و متفاوت است.

طراحی لوگو و آرم

توجه به نوع محصولات به این معنی نیست که طراحی لوگو و آرم باید کاملاً با کالاهای ارائه شده همخوانی داشته باشد، به عنوان مثال لوگو مرسدس بنز که یک نمونه از طراحی لوگوی حرفه‌ای است به هیچ عنوان شباهتی با یک خودرو ندارد،[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *