[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]توجه به این نکته طراحی آرم و لوگو سبب می‌شود، یکبار لوگو را زمانی که شرکت را تازه تاسیس کرده‌اید طراحی کرده و سال‌های متوالی از آن استفاده کنید؛ اما در صورتی که به این نکته توجه نشان ندهید باید مدام لوگو برندتان را تغییر دهید و همین امر سبب می‌شود که رقبا از شما پیشی گرفته و با نشانی ماندگار جایگاهشان را در بازار تثبیت کنند.

امکان چاپ لوگو در سندهای متفاوت

یک لوگوی موفق  به گونه‌ای طراحی شده که امکان چاپ شدن آن در تمام سندها وجود دارد. بنابراین هنگامی که لوگو را بر روی کارت ویزیت شرکت چاپ می‌کنید، ظاهر آن هیچ تفاوتی با لوگوهایی که بر روی اسناد بزرگ‌تر به چاپ رسیده‌اند ندارد.

بنابراین از لوگو می‌توانید در تمام اسنادی که مربوط به شرکت است استفاده کنید و آن را برای تبلیغات بیشتر در گوشه‌ای از وب سایتتان قرار داده یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و نگرانی از بابت این که لوگو برای مشتریان ناآشنا به نظر برسد نخواهید داشت.

 

لوگوی موفق

تغییر نکردن لوگو در بازه­های زمانی مختلف

یک لوگوی موفق باید به گونه‌ای طراحی شود که در بازه‌های زمانی مختلف نیاز به تغییر نداشته باشد. به عنوان مثال لوگوی مایکروسافت را با لوگو اپل مقایسه کنید. لوگویی که مایکروسافت برای معرفی شرکت خود در سال‌های پیشین انتخاب کرده، بسیار ساده است و تنها نام آن را به نمایش می‌گذارد.

این لوگو بارها و بارها در طول سالیان مختلف تغییر کرده است و تمام وسایلی که مطابق تکنولوژی‌های نوین‌ ارائه می‌شوند، جدیدترین لوگو را به نمایش می‌گذارند. همین امر سبب شده که محصولات مایکروسافت آنچنان که باید و شاید یکدست و منجسم نباشند.

اما برند اپل از همان روزهای آغازین خود لوگویی هوشمندانه را با توجه به اهمیت طراحی لوگو برای معرفی محصولاتش انتخاب کرده، که هنوز هم با وجود مدرنیته‌تر شدن جهان جذابیت اولیه را دارد.

بنابراین اگر قصد سفارش طراحی لوگو درتهران را دارید، به این امر توجه داشته باشید که لوگوتایپ یا نمونه‌های دیگری از لوگو که انتخاب می‌کنید باید بسیار نو و جدید باشد و الهاماتی که در طراحی آن به کار رفته به گونه‌ای باشد که گذر زمان جذابیت لوگو را کاهش ندهد. تا نشانی که برای معرفی برند خود در نظر گرفته اید ، یک لوگوی موفق باشد.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]ویژگی‌های یک لوگوی موفق چیست؟ این سوال چالش برانگیز توسط بسیاری از مدیران کسب و کارهای نوین و قدیمی مطرح می‌شود.

قبل از پاسخ دادن به این سوال باید به این نکته توجه داشته باشید که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که رنگ‌های و تصاویر حرف اول را در برقراری ارتباط با دیگران می‌زنند و لوگو که به عنوان هویت بصری هر برند معرفی می‌شود، بیشترین تاثیرگذاری را در موفقیت شرکت و فروش بیشتر محصولات آن خواهد داشت.

بنابراین لوگویی که طراحی می‌کنید باید دارای خصوصیاتی منحصر به فرد بوده و با سایر طرح‌هایی که توسط شرکت‌های دیگر انتخاب شده‌اند متمایز باشد. تا بتواند نام برندتان را در جهان بلند آوازه کند.

طراحی لوگو باید با وسواس و دقت ویژه‌ای انجام شود، زیرا شخصیت شرکت شما در پس آن به نمایش گذاشته شده و تمام افراد با این نشان برندتان را به رسمیت خواهند شناخت. در ادامه نکاتی برای طراحی یک لوگوی موفق  ارائه شده، با ما همراه باشید و با این تکنیک‌ها بیشتر آشنا شوید.

لوگوی موفق

ساده و جذاب بودن لوگو

یک لوگوی موفق  باید در نظر اول بسیار ساده به نظر برسد و پیچیدگی طراحی آن سبب پرت شدن حواس مخاطب نشود. به عنوان مثال اگر لوگویی که انتخاب کرده‌اید تصویری است، باید از رنگ‌هایی جهت طراحی آن استفاده کنید که با یکدیگر همخوانی کافی دارند؛ اما برای لوگوهای نوشتاری آنچه بیشتر از سایر موارد دارای اهمیت است، خوانا بودن فونت‌های انتخابی می‌باشد.

به عنوان یک لوگو ساده و تاثیرگذار می‌توان به لوگو کمپانی اپل اشاره کرد که شبیه یک سیب گاز زده طراحی شده است؛ بنابراین هر مخاطب به محض این که این میوه آبدار شیرین را مشاهده می‌کند، وسوسه می‌شود که طعم آن را امتحان کند و فروش محصولات این برند روز به روز بیشتر می‌شود.

لوگوی موفق

ماندگار بودن لوگو

به عنوان دومین نکته در طراحی یک لوگوی موفق  می‌توان به این گزینه اشاره کرد که راز موفقیت برند در ماندگار بودن لوگو در ذهن مشتریان نهفته است؛ بنابراین طراحی انواع لوگو با توجه به نیاز مشتری باید به گونه‌ای انجام شود که مخاطب ناخودآگاه لوگو را به ذهن بسپارد و با دیدن دوباره آن همانند فردی که آشنایی قدیمی را دیده هیجان زده شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *