[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

طراحی لوگوتایپ ترکیبی

با توجه به این که در طراحی انواع لوگو استفاده از لوگوی تصویری تأثیرگذارتر است؛ بنابراین بسیاری از طراحان در طراحی لوگوتایپ از ترکیب متن و تصویر جهت جذاب‌تر شدن لوگو استفاده می‌کنند. این نمونه از لوگوها که به عنوان لوگوهای ترکیبی شناخته می‌شوند دارای طراحی خاص‌تری هستند؛ زیرا طراح باید به گونه‌ای لوگو را ارائه کند که متن و تصویر از هماهنگی مناسبی جهت زیباتر شدن لوگو برخوردار باشند.

تصاویر را می‌توان به صورت‌های مختلفی در کنار نوشتار استفاده کرد. به گونه‌ای که ممکن است لوگوتایپ درون تصویر قرار بگیرد یا این که نوشته در بالا یا پایین تصاویر قرار گرفته باشد.

 

طراحی لوگو

مشاهده نمونه کارها

 

استفاده از رنگ‌های تیره و روشن در کنار هم می‌تواند لوگوتایپ ترکیبی را زیباتر کند. همچنین استفاده از حروف ضخیم‌تر می‌تواند تأثیرگذاری متن‌ها را بیشتر کند. به گونه‌ای که لوگو نوشتاری که جهت بیشتر بانک‌ها و شرکت‌های معتبر طراحی می‌شوند دارای حروفی ضخیمی هستند که تأثیرگذاری نام بانک یا شرکت مد نظر را چندین برابر می‌کند.

لوگوهایی که جهت فست فودها یا رستوران‌ها نیز طراحی می‌شوند نیز دارای فونت‌های فانتزی و جذاب هستند که سبب جلب توجه بیشتر مشتریان می‌گردند؛ بنابراین هر لوگوتایپ با توجه به نوع محصولاتی که در شرکت مد نظر ارائه می‌شوند دارای فونت‌های به خصوصی است.

بیشتر کمپانی‌های مطرح دنیا از لوگوتایپ‌های مخصوص به خود جهت مطرح شدن استفاده می‌کنند. این لوگوتایپ‌ها طبق اصول استاندارد طراحی شده‌اند و علاوه بر سادگی از جذابیت زیادی جهت جذب مخاطب برخوردار هستند.

اگر علاقه‌مند هستید که محصولاتتان را در قالب لوگوهای نوشتاری منحصر به فرد معرفی کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از کارشناسان متخصص بایانگاه کمک بگیرید و مالک یک لوگو هیجان انگیز شوید. با انتخاب یک لوگو مناسب می‌توانید مشتریان بیشتری به سوی محصولاتتان جذب کنید و فروش بیشتری داشته باشید؛ بنابراین کسب و کاری که راه اندازی کرده‌اید به سرعت رشد می‌کند.

 

جهت مشاهده نمونه کارهای بایانگاه کلیک کنید.

 [/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]لوگوتایپ نمونه‌ای از طراحی لوگوی نوشتاری است که در آن طراح بر اساس ایده و خلاقیتی که دارد از فونت‌های خاص و منحصر به فرد استفاده می‌کند. تا لوگوی طراحی شده از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. در برخی از لوگوتایپ‌ها ممکن است حرف به گونه‌ای کنار هم قرار گرفته باشند که نام برند را برای همیشه در ذهن مخاطب ماندگار کنند.

به عنوان مثال در طراحی لوگو کمپانی‌های مشهوری مانند سونی، گوگل یا دل از لوگوهای نوشتاری ساده استفاده شده است. این نمونه از لوگوها با وجود این که هیچ طرح و فوت خاصی ندارند اما در عین سادگی از جذابیت زیادی برخوردار هستند؛ بنابراین بیننده با دیدن آرم لوگو ناخودآگاه به سمت محصول مورد نظر کشیده می‌شود.

 

لوگوتابپ

 

اصول طراحی لوگوتایپ‌های مناسب

با وجود این که فونت­­ها و استایلی که جهت لوگوتایپ‌ها یا لوگوهای نوشتاری در نظر گرفته می‌شوند از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار هستند؛ بنابراین در برخی از مواقع ممکن است لوگو جذابیت کافی برای مخاطبان را نداشته باشد.

طراح باید به این نکته توجه داشته باشد که زیاده روی در استفاده از فونت‌های در هم و پیچیده سبب ناخوانا بودن لوگو خواهد شد.

تا هر اندازه لوگو ساده‌تر باشد و از حروف مناسبی برای طراحی آن استفاده شده باشد، لوگوتایپ طراحی شده از جذابیت بیشتری برخوردار است و برای همیشه در ذهن مخاطبان ماندگار خواهد شد.

 

لوگوتایپ

مشاهده نمونه کارها

 

لوگوهایی که به صورت فارسی ارائه می‌شوند را می‌توان با استفاده از حروف نستعلیق طراحی کرد. استفاده از این حروف خاص و هیجان انگیز جلوه­گری لوگو را بیشتر می‌کند؛ زیرا بیشتر لوگوهای طراحی شده معمولاً از طراحی ساده‌ای برخوردارند که هیچ خلاقیتی در آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

طراحی لوگوی حرفه‌ای باید به گونه‌ای باشد که عملکرد شرکت را در یک نگاه به تصویر بکشد؛ بنابراین طراح جهت طراحی لوگو باید با فعالیت‌های شرکت مد نظر آشنایی کافی داشته باشد.

در طراحی لوگوتایپ باید به ترکیب رنگ‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. به عنوان مثال لوگوهایی که با حروف خاص مانند حروف نستعلیق طراحی می‌شوند معمولاً به صورت تک رنگ هستند. در صورتی که جهت لوگوهایی که در طراحی آن‌ها از حروف ساده استفاده شده است می‌توان از ترکیب رنگ‌ها برای جذاب‌تر شدن لوگو استفاده کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *