[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]به عنوان مثال اگر قصد دارید طراحی کاتالوگ تبلیغاتی را برای محصولات صنعتی انجام دهید. بهتر است اندازه ورق را آ چهار ( A4) در نظر بگیرید.

این امر سبب می‌شود که تصویر با کیفیت اصلی درون کاتالوگ چاپ شود و فشرده کردن بیش از حد آن سبب افت کیفیت تصویر و محو شدن جزییات نشود.

اما برای طراحی کاتالوگ تبلیغاتی برای لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانید ورق‌هایی با اندازه کوچک‌تر را مد نظر داشته باشید. هر چند کوچک شدن ورق سبب می‌شود که برای چاپ چندین محصول از چندین صفحه استفاده کنید. در صورتی که در یک ورق بزرگ‌تر می‌توانید محصولات مختلف را در کنار هم به نمایش بگذارید و در مصرف کاغذ نیز صرفه جویی کنید.

تجربه نشان می‌دهد که مشتریان بیشتر ورق‌های اول کاتالوگ‌ها را بررسی می‌کنند و از توضیحات طولانی ارائه شده در کاتالوگ‌ها ها بدون خواندن مطالب عبور می‌کنند. پس بهتر است مطالب به صورت بولت وار و مختصر نوشته شوند. تا مخاطب پس از مطالعه کاتالوگ بتواند اطلاعات کاملی درباره محصول به دست بیاورد.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی خاص و ویژه

در طراحی انواع کاتالوگ‌های موجود یک نکته بیشتر از همه چیز جلب توجه می‌کند. که طراحان تنها از یک سبک برای طرحی کاتالوگ­ها بهره می‌گیرند؛ بنابراین کاتالوگ‌هایی که برای معرفی محصولات شرکت‌های گوناگون ارائه می­شوند از شباهت زیادی برخوردار هستند.

حال تصور کنید دو تولید کننده که محصولات مشابهی ارائه می‌کنند و در اصل رقیب هم محسوب می‌شوند، دارای کاتالوگ‌های شبیه به هم برای معرفی محصولاتشان باشند. مخاطب با مطالعه اولین کاتالوگ به سراغ شرکت مد نظر می‌رود و کاتالوگ دوم را بدون این که ورق بزند کنار می‌گذارد؛ زیرا به لحاظ منطقی بررسی دو محصول مشابه چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد!

 

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

 

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که برای نشان دادن برتری محصولاتتان از طراحی کاتالوگ تبلیغاتی حرفه‌ای استفاده کنید و یک کاتالوگ مخصوص داشته باشید.

طراح باید جهت طراحی این کاتالوگ خلاقیت بیشتری به خرج بدهد و تصاویر را به گونه‌ای درون کاتالوگ ارائه کند که با دیگر کاتالوگ‌ها متمایز باشد.

همچنین در قسمت روی کاتالوگ نیز می‌توان طراحی‌های خاص و معما گونه را چاپ کرد تا مخاطب بدون لحظه‌ای درنگ به سوی کاتالوگ کشیده شود.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]تأثیر طراحی کاتالوگ تبلیغاتی را نمی‌توان با وجود پیشرفت تکنولوژی و افزایش رقابت در بازار فروش محصولات نادیده گرفت؛ زیرا تولید کنندگان قصد دارند برتری محصولاتشان را نسبت به دیگران به نمایش بگذارند و فروش بیشتری داشته باشند.

شاید با وجود بروشورهای که درون محصولات وجود دارد، بسیاری از افراد تصور کنند نیازی به چاپ و طراحی کاتالوگ تبلیغاتی  وجود ندارد! اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که مشتری تنها در صورت خرید محصولات می‌تواند بسته بندی آن را باز کند و بروشور یا کاتالوگ عرضه شده با محصول را مشاهده نماید.

بنابراین یک کاتالوگ جذاب و منحصر به فرد که مطابق با اصول طراحی کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی طراحی شده است. می‌تواند شما را نسبت به رقبا متمایز کند؛ زیرا در یک تا چند ورق می‌توانید محصولاتتان و ویژگی‌های خاص آن‌ها را به معرض دید بگذارید. تا مشتریان هنگام خرید آن‌ها آگاهی بیشتری داشته باشند.

 

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

 

رنگ‌ها در کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی

اولین نکته در طراحی کاتالوگ تبلیغاتی استفاده از رنگ بندی‌های خاص و هیجان انگیز است؛ زیرا مشتری قبل از این که کاتالوگ را از لحاظ منطقی بررسی کند، مجذوب رنگ‌ها و طرح‌های استفاده شده در آن می‌گردد.

بنابراین با توجه به نوع محصولاتتان رنگ بندی‌های مناسبی برای کاتالوگ در نظر بگیرید. انتخاب رنگ‌ها باید به گونه‌ای باشد که نوشته‌های داخل کاتالوگ از خوانایی کافی برخوردار باشند.

همچنین رنگ‌ها باید از تناژهای تیره و روشن تشکیل شده باشند تا بیننده هنگام تماشای کاتالوگ و مطالعه آن خسته نشود؛ بنابراین رنگ‌های ملایم همانند سبز، آبی، سفید و… باید در کنار رنگ‌های شاد و هیجانی همانند زرد، قرمز و… قرار بگیرند. تا طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از نظر مشتری جذاب باشد و از ورق زدن و مطالعه آن لذت ببرد.

 

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

 

اندازه ورق در طراحی کاتالوگ حرفه‌ای

در طراحی کاتالوگ باید به این نکته توجه داشته باشید که اندازه ورق باید با توجه به نوع محصولات در نظر گرفته شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *