[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]نقش لوگو در طراحی بسته بندی

لوگو با وجود این که تنها یک گوشه را بر روی بسته بندی محصول از آن خود می‌کند، اما بیشترین تأثیر را در محبوبیت برند ارائه شده دارد؛ زیرا مخاطبان به واسطه حس درونی که دارند اول به دنبال زیبایی‌هایی که در مقابل چشمانشان نقش می‌بندد می‌روند، سپس به نوشته‌های روی بسته و … توجه نشان می‌دهند.

بنابراین یک لوگو خاص و متفاوت در طراحی بسته بندی محصولات غذایی می‌تواند مشتری را در هر فروشگاهی به سوی محصول بکشاند، به گونه‌ای که حتی برخی از مشتریان ممکن است نام برند را حفظ نباشند اما به محض مشاهده لوگو شناخته شده، محصول را درون سبد خریدشان جای دهند.

قرار دادن انواع لوگو بر روی جعبه محصولات

در صورتی که طراحی بسته بندی محصولات غذایی را بر عهده دارید، باید درباره انواع لوگو و نحوه طراحی آن‌ها آگاهی کافی داشته باشید. به عنوان مثال برای برندهای مواد غذایی که محصولاتشان را در بسته بندی‌های به نسبت کوچک ارائه می‌کنند، باید لوگوهایی طراحی شوند که ساده و انتزاعی هستند؛ زیرا لوگوهای پیچیده را نمی‌توان به خوبی بر روی این بسته بندی‌ها قرار داد.

همچنین برای بسته بندی محصولات صنعتی که جعبه‌های در نظر گرفته شده بزرگ‌تر هستند، امکان استفاده از لوگوهای نوشتاری خاص وجود دارد. هر چند این سلیقه تولیدکنندگان است که نحوه طراحی لوگو را مشخص می‌کند و طراح تنها می‌تواند راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها در این زمینه ارائه کند.

 

 

سفارش طراحی لوگو

سفارش طراحی لوگو را می‌توانید هم‌زمان با سفارش طراحی بسته بندی محصولات غذایی ثبت کنید یا اینکه لوگو قدیمی شرکت را برای معرفی محصولات بر روی جعبه‌ها قرار دهید.

سفارش لوگوی جدید بیشتر برای برندهایی که روزهای آغازین شروع فعالیت خود را سپری می‌کنند صورت می‌پذیرد، بنابراین طراح باید خلاقیت بیشتری برای طراحی لوگو به خرج دهد و آن را به گونه‌ای ارائه کند که برای استفاده بر روی جعبه‌های محصولات متنوع مناسب باشد.

به عنوان مثال برخی از طراحان مبتدی لوگو را با مشخصات رنگی بسته ست می‌کنند و هیچ توجهی به این موضوع ندارند که این شرکت ممکن است در زمینه تولید محصولات دیگر نیز فعالیت داشته باشد؛ بنابراین به محض این که سفارش جدید توسط تولیدکننده برای طراحی بسته بندی محصولات غذایی ثبت می‌شود، این مشکل وجود خواهد داشت که چگونه باید رنگ بندی جعبه با رنگ بندی لوگوست شود![/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]طراحی بسته بندی محصولات غذایی اصول خاص خود را دارد، زیرا محصولات غذایی توسط کلیه افراد جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرند و طراح باید به این نکته توجه داشته باشد. به عنوان مثال متدی که برای طراحی بسته بندی محصولات صنعتی استفاده می‌شود با متد طراحی بسته بندی مواد خوراکی از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

زیرا هنگام طراحی بسته بندی محصولات صنعتی رنگ‌های قالب بیشتر از بین طیف‌های رنگی تیره و مات انتخاب می‌شوند یا اگر رنگ روشنی برای طراحی در نظر گرفته شده باشد، تا حد امکان زننده نیست! اما برای طراحی بسته بندی محصولات غذایی مانند آب میوه‌های خوش طعم، تا هر اندازه رنگ میوه‌های استفاده شده را شفاف‌تر و روشن‌تر انتخاب کنید و از رنگ‌های هیجانی جهت طراحی استفاده نمایید، توجه افراد بیشتری به سوی محصول مورد نظر جلب می‌شود.

 

طراحی بسته بندی محصولات غذایی

 

اهمیت طراحی بسته بندی محصولات غذایی

اگر می‌خواهید در بین رقبایتان همیشه یک سر و گردن بالاتر باشید و مشتریان بدون این که سایر محصولات را بررسی کنند، یک راست محصول تولید شده توسط شرکت شما را مد نظر قرار دهند، باید برای طراحی بسته بندی کالاهای خود زمان صرف کنید و باور داشته باشید که در دنیای امروزی این تبلیغات است که می‌تواند فروش محصولات غذایی را افزایش دهد نه طعم و مزه آن­ها!

زیرا ماده غذایی به صورت پلمپ شده عرضه می‌شود و مشتریان نمی‌توانند از روی پاکت متوجه کیفیت آن شوند، اما در صورتی که بتوانید با نوآوری و خلاقیت هر آنچه درون جعبه است را در روی آن به نمایش بگذارید، ناخودآگاه نگاه مخاطبان به سوی محصول جلب می‌شود و برای امتحان کردن آن لحظه شماری خواهند کرد.

اگر قصد دارید لوگوی خاصی را داشته باشید که از هر نظر برند شما را متمایز می‌کند، سفارش طراحی لوگو و طراحی بسته بندی در تهران را به طراحان خبره‌ای که در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند بسپارید.

 

 

ترکیب رنگ‌ها در طراحی و بسته بندی مواد غذایی

اگر قصد دارید محصولاتتان را با ارائه یک بسته بندی مناسب در ذهن همگان ماندگار کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که رنگ بندی‌های روی جعبه باید با نهایت دقت انتخاب شوند، به گونه‌ای که رنگ محصول با رنگ بندی‌های در نظر گرفته شده هماهنگی یا کنتراست مناسبی را ایجاد کند که از هر نظر برای بیننده جذاب است. به عنوان مثال برای بسته بندی پسته می‌توان از رنگ‌های سبز و زرد یا سفید جهت طراحی جعبه استفاده کرد تا زیبایی آن چشم نواز بوده و رنگ جعبه با نوع محصول همخوانی بیشتری داشته باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *