[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]سومین نکته در اهمیت طراحی لوگو، قابلیت استفاده از لوگو در شبکه‌های اجتماعی، سر رسیدهای اداری، ست‌های تبلیغاتی و… است؛ بنابراین هنگام طراحی لوگو باید بر روی کلیات دقت بیشتری داشته باشید و از توجه به جزییات که در حین چاپ از بین می‌روند بپرهیزید.

استفاده از لوگوتایپ

برای جلب توجه مشتریان به سوی محصولات و با توجه به اهمیت طراحی لوگو در برندینگ، بهتر است از لوگوتایپ که یک لوگو متفاوت و خاص است استفاده کنید. در طرحی این لوگو از نوشته‌ها در کنار هم استفاده می‌شود و مفهوم در قالب کلمات به مشتری انتقال پیدا می‌کند.

طراحی این لوگو نسبت به لوگوهای دیگر نیازمند دقت بیشتری است؛ زیرا مفهومی که سایر افراد در قالب تصاویر ارائه کرده‌اند، باید با قدرت بیشتری در قالب چند کلمه ارائه شود. به گونه‌ای که لوگو تأثیرگذاری زیادی بر روی مشتری داشته باشد و وی را به خرید محصولات تشویق کند.

 

اهمیت طراحی لوگو

 

اصول طراحی لوگوتایپ

با توجه به اهمیت طراحی لوگو، برای طراحی لوگوتایپ در قدم اول باید کلماتی را انتخاب کنید که هم بیانگر رسالت شرکت و نوع عملکرد آن باشند و هم جهت تغییر شکل آن‌ها از آزادی عمل بیشتری برخوردار باشید.

پس از انتخاب کلمات باید به انتخاب فونت‌های مناسب توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ زیرا استفاده از فونت‌های متداول جهت طراحی یک لوگو چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و سبب بی‌اهمیت جلوه دادن لوگو می‌گردد.

فونت‌ها باید با پیچ و خم‌های خاصی در کنار هم قرار بگیرند و با وجود زیبایی از خوانایی کافی نیز برخوردار باشند؛ بنابراین هنگام طراحی لوگو به هیچ عنوان از فونت‌هایی که از خوانایی کافی برخوردار نیستند استفاده نکنید؛ زیرا این لوگو پس از چاپ همانند یک شکل به هم ریخته جلوه می‌کند و هیچ شباهتی به لوگو تایپ نخواهد داشت.

تیره و روشن کردن حروف و استفاده از هایلایت های کم رنگ نیز می‌تواند یک لوگو تایپ را جذاب‌تر جلوه دهد؛ بنابراین استفاده از فونت‌های با رنگ‌های تیره و روشن در کنار هم می‌تواند در جذاب‌تر شدن لوگوتایپ موثر باشد.

 [/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]اهمیت طراحی لوگو برای هر شرکت تا این اندازه است که مشتریان، شرکت مورد نظر را تنها با آن نشان با خاطر می‌آورند؛ بنابراین اگر لوگوی طراحی شده از جذابیت و گیرایی خاصی برخوردار باشد، مشتری بدون این که بخواهد مجذوب تماشای آن می‌شود و برای همیشه لوگو را به خاطر می‌سپارد.

به عنوان مثال با وجود طراحی لوگو خاصی که برای پیام رسان تلگرام صورت پذیرفته است، کاربران با دیدن هر فلش آبی رنگی بدون این که لحظه‌ای درنگ کنند، این پیام رسان را به خاطر می‌آورند. رنگ آبی پیام رسان نشان دهنده آرامش و دوستی است و شکل فلش مانند آن از موشک‌های کاغذی الهام گرفته شده است.

به دلیل اهمیت طراحی لوگو در برندینگ، علی رغم این که پیام رسان‌های بسیاری در بازار عرضه شده‌اند؛ اما باز هم کاربران علاقه خاصی به استفاده از تلگرام و امکانات فوق‌العاده آن دارند.

 

اهمیت طراحی لوگو

 

نکات مهم هنگام سفارش طراحی لوگو

با توجه به اهمیت طراحی لوگو، هنگام سفارش یک لوگوی اختصاصی باید نکات مهمی را مد نظر داشته باشید.

اولین نکته استفاده از رنگ‌های جذاب و خیره کننده در طراحی لوگو است. به عنوان مثال استفاده از رنگ‌های رنگین کمانی در کنار هم می‌تواند یک لوگو بی‌نظیر را برای محصول شما خلق کند.

هر چند تنوع رنگ‌ها بنا بر نوع محصولات شرکت تعیین می‌شود. به عنوان مثال استفاده از رنگ‌های هیجانی همانند نارنجی و زرد و سبز روشن در کنار هم برای معرفی یک محصول صنعتی چندان جالب به نظر نمی‌رسد!

دومین نکته در طراحی انواع لوگو استفاده از عنوان شرکت یا عملکرد محصولات عرضه شده در قالب لوگو می‌باشد. به گونه‌ای که مشتری با دیدن لوگو به فکر فرو برود. این لوگو باید تنها مختص شرکت شما باشد و هیچ شرکت دیگری مشابه آن  را دارا نباشد.

به عنوان مثال با دیدن سیب گاز زده تمام افراد کمپانی اپل را به خاطر می‌آورند و بر روی محصولات این شرکت تمرکز می‌کنند. با وجود این که با دیدن این لوگو تصور می‌کنید که داستان نیوتن و سیب در پشت آن نهفته است؛ اما طراح  با توجه به اهمیت طراحی لوگو، قصد داشته تا شما را وارد کند طعم محصولات این کمپانی را همانند یک سیب آبدار و شیرین بچشید!

اهمیت طراحی لوگو[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *