[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

نکات کلیدی جهت طراحی کاتالوگ و بروشور

اگر تصمیم دارید با توجه به اصول طراحی کاتالوگ و بروشور یک روش مناسب جهت تبلیغاتتان در نظر بگیرید، باید با نکات کلیدی جهت طراحی بروشور و کاتالوگ آشنایی کافی داشته باشید.

جهت طراحی کاتالوگ حرفه‌ای یا بروشور حرفه‌ای اولینو مهم‌ترین گزینه استفاده از تصاویر مناسب است. در طراحی انواع کاتالوگ باید به این نکته توجه داشته باشید که تا هر اندازه تصاویر انتخابی از کیفیت و ابعاد مناسب‌تری برخوردار باشند، کاتالوگ طراحی شده در نظر مخاطبان جذاب‌تر خواهد بود.

 

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم هنگام طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور از تصاویر مناسب و با کیفیت استفاده کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری به سوی محصولاتتان جذب نمایید.

دومین گزینه انتخاب فونت‌های مناسب است. جهت زیباتر شدن کاتالوگ می‌توانید از لوگوهای نوشتاری که با اصول تایپوگرافی طراحی شده‌اند استفاده نمایید. نه تنها لوگو طراحی شده باید دارای فونت مناسبی باشد که برای معرفی محصولات نیز باید فونت­های مناسبی را مد نظر داشته باشید. تا خوانایی مطالب  ارائه شده به خوبی حفظ شود.

نوع ورق استفاده شده، اندازه ورق و طیف‌های رنگی استفاده شده نیز در طراحی یک کاتالوگ یا بروشور حرفه‌ای حائز اهمیت هستند؛ زیرا مخاطب قبل از این که مطالب کاتالوگ یا بروشور را مطالعه کند، مجذوب کیفیت و نوع رنگ بندی آن می­شود.

 

استفاده از لوگو در طراحی کاتالوگ و بروشور

بسیاری از افراد با رعایت اصول اولیه یک لوگو مناسب تهیه کرده و جهت برند سازی محصولاتشان از آن استفاده می‌کنند؛ بنابراین هنگام طراحی کاتالوگ و بروشور بهتر است قسمتی را جهت قرار دادن لوگو شرکت مد نظر داشته باشید.

سفارش طراحی لوگو این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که محصولاتش را به بهترین نحو ممکن به مشتریان معرفی کند؛ زیرا لوگو با توجه به تأثیرگذاری فراوانی که در ذهن مشتری دارد سبب جلب توجه کاربر به سوی محصولات مورد نظر خواهد شد و مخاطب ناخودآگاه مطالب درون کاتالوگ یا بروشور را مطالعه می‌کند.

به همین دلیل بیشتر شرکت‌های ارائه کننده لوازم‌ آرایشی بهداشتی، صنعتی و… از یک برشور و کاتالوگ حرفه‌ای جهت معرفی محصولاتشان کمک می‌گیرند. تا بتوانند کالاهای بیشتری را در بازار عرضه کنند و روز به روز تعداد مشتریانشان را افزایش دهند.

جهت مشاهده نمونه کارهای بایانگاه کلیک کنید.

 [/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]طراحی کاتالوگ و بروشور به عنوان یک سند تبلیغاتی جهت معرفی محصولات گوناگون کاربرد دارد. با وجود این که بسیاری از تولید کنندگان تصور می‌کنند طراحی و عرضه یک محصول با کیفیت می‌تواند سهم عمده فروش بازار را به آن‌ها اختصاص دهد و نیازی به معرفی محصول به خریداران وجود ندارد!

اما امروزه تکنولوژی و فناوری حرف اول را در جهان می­زند و بدون معرفی مناسب یک محصول و استفاده از روش‌های بازاریابی، به طور حتم رقبا از شما پیشی خواهند گرفت و باید نظاره‌گر موفقیت‌های پی‌درپی آن‌ها باشید.

طراحی کاتالوگ و بروشور این امکان را در اختیار تولید کنندگان قرار می‌دهد که محصولاتشان را به صورت کلی یا جزئی به مشتریان گوناگون معرفی کنند و با تبلیغات مناسب، نبض فروش بازار را در دست بگیرند.

طراحی کاتالوگ و بروشور

مشاهده نمونه کارها

تفاوت طراحی کاتالوگ و بروشور

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که  کاتالوگ و بروشور تفاوتی  با هم ندارند و کاملاً مشابه هم هستند! در صورتی که اصول طراحی کاتالوگ با اصول طراحی بروشور کاملاً متفاوت است.

بروشور به صورت یک دفترچه راهنما طراحی و عرضه می‌شود و یک محصول را به طور کامل به مشتری معرفی می‌کند. به عنوان مثال جهت معرفی یک پرینتر شما می‌توانید در بروشور ارائه شده ابعاد محصول، نوع عملکرد آن و تفاوت پرینتر را با سایر محصولات مشابه مطالعه کنید.

در صورتی که در طراحی کاتالوگ چندین محصول در کنار هم معرفی می‌شوند و تنها تصویر هر محصول و توضیحات اندکی از آن در قالب یک تا چند صفحه قابل مشاهده است.

بنابراین در صورتی که علاقه‌مند هستید که محصولات کلی برندتان را معرفی کنید بهتر است از یک کاتالوگ حرفه‌ای استفاده کنید، اما در صورتی که نیاز به معرفی تک تک محصولات به همراه کاربردهای آن‌ها دارید، استفاده از یک بروشور تبلیغاتی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

طراحی کاتالوگ و بروشور

مشاهده نمونه کارها

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *