[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]همان گونه که بارها مشاهده کرده‌اید، یک لوگوی برند خارجی اندکی تغییر داده می‌شود و برای یک برند ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما این لوگوی تصویری تنها اعتبار و ارزش برند را کم می‌کند. به عنوان مثال اگر از برند سیب گاز زده اپل، برای برند محصولتان استفاده کنید، تنها یک لوگوی تصویری را کپی برداری کرده‌اید، که نمی‌تواند هیچ ارزش و اعتباری برای محصولاتتان به همراه داشته باشد و مشتریان را بی‌اعتماد می‌کند.

اما می‌توانید از لوگوهای جذاب و خلاقانه ایده بگیرید و با کمک یک گرافیست ماهر، یک لوگوی تصویری حرفه‌ای را برای برندتان طراحی کنید.

 

از میان لوگوی حرفه‌ای تصویری مطرح در دنیا، می‌توان به لوگوی برندهای اپل، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و… اشاره کرد. با اولین نگاه به این لوگوها، بلافاصله نام برند مشخصی در ذهن مخاطب نقش می‌بندد و ناخودآگاه به سمت آن محصول هدایت می‌شود.

اصول طراحی حرفه‌ای لوگوی تصویری

مزیت‌های طراحی حرفه‌ای لوگوی تصویری

طراحی لوگوی حرفه‌ای تصویری از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و تنها در چند خط نمی‌توان به طور کامل به این قابلیت‌ها اشاره کرد؛ اما برخی از مزیت‌های لوگوهای تصویری در ادامه برای آشنایی بیشتر بیان شده‌اند.

  • لوگوی تصویری نسبت به سایر لوگوهای طراحی شده از کاربرپسندی بیشتری برخوردار است.
  • چاپ لوگوی تصویری بر روی اسناد، بروشورها، دسته چک، سررسید و… ساده‌تر است؛ زیرا بسیاری از لوگوهایی که به صورت متنی هستند و یا به صورت متن و تصویر طراحی می‌شوند، در هنگام چاپ از خوانایی مناسبی برخوردار نمی‌باشند.
  • اگر قصد دارید تا یک نشان تجاری برای برندتان طراحی کنید، استفاده از یک لوگوی تصویری بسیار مناسب‌تر از لوگوهای دیگر خواهد بود.
  • قابلیت استفاده از طیف‌های رنگی متنوع و متفاوت در لوگوی حرفه‌ای تصویری بیشتر است؛ اما در لوگوهای متنی باید تناسب بین ترکیب رنگ‌ها رعایت شود، تا مطالب خوانایی مد نظر را از دست ندهد.
  • طراحی لوگوی حرفه‌ای تصویری، ماندگاری بیشتری در ذهن بینندگان خواهد داشت و در صورت مشاهده مجدد، به سرعت توسط قدرت بصری تشخیص داده می‌شود.

در انتخاب لوگوی تصویری باید دقت داشته باشید که، لوگوی طراحی شده با عملکرد محصول مورد نظر ارتباط معنایی کافی داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از یک پرنده آبی در طراحی لوگوی توییتر به عنوان پیام‌رسان صلح و دوستی بسیار جالب و قابل توجه است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره طراحی حرفه‌ای لوگوی تصویری، می‌توانید به وب سایت بایانگاه مراجعه کنید و از مشاوره کارشناسان حرفه‌ای بایانگاه، برای طراحی لوگوی حرفه ای بهره‌مند شوید.

جهت مشاهده نمونه کارهای طراحی لوگو  کلیک کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]بسیاری از افرادی که صاحب برندها و مشاغل گوناگون هستند، ترجیح می‌دهند از لوگوی تصویری به جای لوگوهای نوشتاری و… برای نمایش برندشان استفاده کنند. زیرا این افراد به میزان تأثیرگذاری تصاویر و رنگ‌ها به خوبی واقف هستند.

یک تصویر تأثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی مشتری خواهد داشت و می‌تواند او را محو تماشای آرم طراحی شده برای برند کند. این تصاویر می‌توانند در قالب یک تصویر مشخص و یا ترکیبی از چند تصویر، در قالب یک تصویر باشند.

 

اصول طراحی حرفه‌ای لوگوی تصویری

هر چند اگر برای طراحی حرفه‌ای لوگوی تصویری، از یک تصویر مشخص و منحصر به فرد به صورت خلاقانه استفاده شود، می‌توان لوگوی تصویری را به عنوان یک لوگوی تصویری تأثیرگذار و مخاطب پسند در نظر گرفت.

با ما همراه باشید و با نکات مهم طراحی حرفه‌ای لوگوی تصویری بیشتر آشنا شوید.

تأثیرگذاری رنگ‌ها را جدی بگیرید.

یک لوگوی تصویری چند رنگ، نسبت به یک لوگوی تصویری تک رنگ معمولاً جذاب‌تر خواهد بود. بنابراین سعی کنید از رنگ‌های گرم و سرد یا تیره و روشن در کنار هم استفاده کنید و یک لوگوی تصویری خارق‌العاده خلق کنید.

بسیاری از لوگوهای تصویری تنها از ترکیب تناژهای رنگی یک رنگ بخصوص به وجود می‌آیند. این روش طراحی را می‌توان برای افرادی که قصد دارند تا یک لوگوی تک رنگ داشته باشند استفاده کرد. به عنوان مثال ترکیب تناژهای رنگ قرمز مانند رنگ قرمز تیره، زرشکی، قرمز

یکی دیگر از لوگوهای تصویری مورد توجه، لوگوی تصویری دو رنگ است، که از ترکیب کنتراست رنگ‌های ناهمگون ولی جذاب تشکیل شده است. به عنوان مثال دو رنگ قرمز و زرد یا طلایی و سرمه‌ای می‌تواند به عنوان یک کنتراست رنگی جذاب، برای طراحی لوگوهای تصویری استفاده شود.

به هیچ وجه لوگوی تصویری تکراری طراحی نکنید.

یک گرافیست خلاق به هیچ وجه در طراحی حرفه‌ای لوگوی تصویری از طراحی‌های تکراری موجود در دنیای اینترنت کپی برداری نمی‌کند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *