[vc_row typo_style=”light”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که لوگو همان نماد است و این دو گزینه را با هم اشتباه می‌گیرند. در صورتی که تمامی لوگوها نمی‌توانند به عنوان نماد شرکت در نظر گرفته شوند و لوگویی که تنها دارای رنگ بندی و ظاهری زیبا است، به هیچ عنوان نمی‌تواند یک طرح مناسب جهت انتقال مفاهیم به مشتری باشد.

یک آرم مناسب باید در عین زیبا و خاص بودن انسجام کافی داشته باشد و کاربر باید بتواند آن را در اندازه‌های مختلف چاپ کند، بدون این که گیرایی و شکل ظاهری طرح تغییر نماید. همچنین نماد باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که چاپ آن با رنگ‌های سیاه و سفید نیز امکان­پذیر بوده و بتواند مفهوم مورد نظر را به بیننده منتقل کند.

طراحی انواع نشانه

با توجه به این که کاربر آرم را برای معرفی چه شرکتی مد نظر دارد، طراحی آن به صورت نوشتاری یا تصویری انجام می‌شود. در طراحی نماد‌هایی که به صورت نوشتاری هستند می‌تواند از حروف نوشتاری ساده که به صورت خاصی در کنار هم چیده شده‌اند استفاده کرد یا حروف نستعلیق یا شکسته را برای طراحی در نظر گرفت.

نوع فونتی که برای طراحی انتخاب می‌کنید در گیرا و جذاب بودن طرح بسیار تاثیرگذار است، اما توجه به این نکته ضروری به نظر می‌رسد که استفاده از فونت‌های پیچ ‌در پیچ سبب می‌شود که چاپ کردن طرح در اندازه‌های کوچک‌تر عملاً غیرممکن باشد.

آرم‌هایی نیز که تصویری هستند می‌توانند با حروف ترکیب شوند یا این که به صورت یک تصویر پر مفهوم و خاص ارائه شده باشند. تصویر طراحی شده باید با نوع عملکرد شرکت مرتبط باشد تا بتواند پیام مورد نظر را به خوبی به مشتری القا کند.

آرم یا نشانه

سفارش طراحی لوگو در تهران

با توجه به این که شرکت ارائه کنند طراحی کاتالوگ حرفه‌ای علاوه بر دریافت سفارش طراحی لوگو در تهران و سفارش طراحی کاتالوگ در تهران، سفارش طراحی آرم در تهران را نیز پذیرش می‌کند، می‌توانید مفاهیم و ویژگی‌های کمپانی مد نظر را با طراحان متخصص این شرکت در میان بگذارید تا نشانه را به بهترین نحو طراحی و ارائه کنند.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]آرم یا نشانه چیست؟

آرم یا نشانه چیست؟ آیا طراحی نماد با طراحی لوگو متفاوت است؟ چه اصولی را  باید رعایت کنیم که طرح بتواند مخاطبان را به سوی هدف اصلی شرکت هدایت کند؟ هر کدام از این سوالها هنگامی که کاربران قصد دارند یک نماد برای کمپانی مد نظرشان طراحی کنند ساعت‌ها ذهن آن‌ها را درگیر می‌کند،  به گونه­ ای که ممکن است برخی از افراد این گزینه و لوگو را کاملاً مشابه قلمداد کنند و تفاوت این دو موضوع را متوجه نشوند.

ارم یا نشانه

اهمیت طراحی لوگو

امروزه بیشتر شرکت‌ها با نشانه‌هایی خاص که بر روی سررسید، ست‌های تبلیغاتی و حتی تابلو شرکت یا ارگان مربوطه قرار می‌گیرد شناخته می‌شوند، به گونه‌ای که کاربر به محض این که تصویر یا نوشته را مشاهده می‌کند متوجه می‌شود که این همان شرکتی است که به دنبال آن بوده یا خیر؟

با توجه به این که آرم نشان دهنده نوع فعالیت شرکت است و در طول سالیان متوالی مشتریان شرکت یا ارگان را با این نماد می‌شناسند، بنابراین طراحی آن باید با دقت و توجه ویژه‌ای صورت بپذیرد؛ زیرا تغییر دادن نشانه شرکت پس از گذشت چند سال می‌تواند سبب سردرگمی مشتریان شود.

همچنین در صورتی که نماد برای نهادها یا ارگان‌های دولتی مانند شرکت مخابرات طراحی شده باشد، عملاً تغییر دادن آن پس از چند سال که برای مردم شناخته شده و بر روی اسناد مختلف چاپ شده است غیرممکن خواهد بود؛ بنابراین اهمیت طراحی لوگو و آرم برای بیشتر تولیدکنندگان و ارگان‌ها کاملاً محرز شده است و طراحانی را انتخاب می‌کنند که از تخصص و تجربه کافی در این زمینه برخوردار هستند.

آرم یا نشانه

ویژگی‌های یک آرم مناسب

همان‌گونه که طراحی لوگو و طراحی لوگوی ترکیبی از اصول و قواعد خاصی تبعیت می‌کند، جهت طراحی نشانه نیز باید قوانین خاصی را مد نظر داشته باشید تا طرح ارائه شده از تاثیرگذاری کافی برخوردار بوده و بتواند پیام و مفهوم مورد نظر را به مشتریان منتقل کند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *